Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspert: W dobie pandemii sprzedaż mięsa z lady będzie dalej rosnąć

- Proporcje będą się zmieniać i zapewne sprzedaż „zza lady” nie przestanie rosnąć, tym bardziej, że firmy sieciowe skłaniają się do prowadzenia mniejszych formatów oraz do „uintymnienia” zakupu na swych dużych powierzchniach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Ekspert: W dobie pandemii sprzedaż mięsa z lady będzie dalej rosnąć
Andrzej Faliński wskazuje, że trend personalizacji zakupów nie zaniknie w dobie pandemii, fot. PTWP

Andrzej Faliński przekonuje, że sprzedaż mięsa pakowanego, przede wszystkim w dużych obiektach, nie odbywa się kosztem ani nie hamuje sprzedaży „zza lady”.

- Sądzę, że był i jest w handlu nowoczesnym główny sposób podawania tego produktu – szybko, higienicznie i wygodnie. Tak musi być i zapewne będzie, tym bardziej, że pakowane mięso jest jakby stworzone do szybkiego transferu na zamówienie zdalne: internet, telefon, subskrypcja rytmicznej dostawy. Proporcje będą się zmieniać i zapewne sprzedaż „zza lady” nie przestanie rosnąć, tym bardziej, że firmy sieciowe skłaniają się do prowadzenia mniejszych formatów oraz do „uintymnienia” zakupu na swych dużych powierzchniach. Trend personalizacji sprzedaży/zakupu jest tu jednym z głównych wspólnych mianowników upodobniających funkcjonowanie różnych formatów handlowych, tak u podstaw zakupu stacjonarnego, jak i w sprzedażach zdalnych. COVID podkreśli tę dwutorowość, a argumentów jest sporo, choć różnicują się one w zależności od formatu, jakiego akurat dotyczą. Inaczej proces ten rozwinie się w sieci małych franczyz, a inaczej w multiformacie z hiper-, supermarketem, convenience, czy też w szybko „rotującym” dyskoncie - dodaje.

W ocenie eksperta wspomniana wyżej dwutorowość - lady mięsne i produkty pakowane - zostanie zachowana, bo świeżość i jakość nie przestają się liczyć.

- Raczej wzmoży to troskę o te walory w segmencie sprzedaży pakowanej niż wytłumi sprzedaż „zza lady”. Epidemia wskazała klientom na ważność świadomego wybierania produktów według wyraźnego kryterium zakupowego. W chwili powstania zagrożenia skierowali się ku produktom o określonych cechach – ku przetrwaniu w zagrożeniu. To ważny moment. Okazało się, że warto wydać więcej, by spełnić swe oczekiwania, niż brać „jak leci”, bo tanio, co moim zdaniem potwierdzi silne wsparcie psychologiczne dla czynności wyboru i przemyślenia zakupu - mówi.

Komentarz pochodzi z tekstu "Koronawirus zatrzyma renesans lad mięsnych w polskim handlu?"

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Faliński RSS ALERT    /    sklepy mięsne RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.186.117
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!