Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspertka: Ludzie nie jedzą mięsa, bo jest zdrowe, tylko dlatego, że jest dobre

- Dlaczego ludzie jedzą mięso? Zwykle nie dlatego, że jest zdrowe, tylko dlatego, że jest dobre. Sięgając więc do emocji z kategorii "ślinka cieknie" hodowcy mają możliwość walki na innym polu. Większość ludzi, mając od wyboru np. soczystego burgera i kotlet z soi, wybierze to pierwsze - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Monika Czaplicka, szefowa agencji social media Wobuzz.

Ekspertka: Ludzie nie jedzą mięsa, bo jest zdrowe, tylko dlatego, że jest dobre
Monika Czaplicka, fot. Zosia Puszcz Bugalow Photography

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 30-12-2019, 14:12

W ocenie Moniki Czaplickiej jedzenie mięsa nie jest i nie będzie modne ani fajne.

- Mimo tego producenci mięsa mogą sięgać do emocji, tylko z zupełnie innego spektrum. Dlaczego ludzie jedzą mięso? Zwykle nie dlatego, że jest zdrowe, tylko dlatego, że jest dobre. Sięgając więc do emocji z kategorii "ślinka cieknie" hodowcy mają możliwość walki na innym polu. Większość ludzi, mając od wyboru np. soczystego burgera i kotlet z soi wybierze to pierwsze (podobnie jak kebab vs falafel, schabowy vs tofu itd.). I dlatego większość ludzi, mimo że wie, że warzywa są zdrowe, dobre i ekologiczne, koniec końców sięga po mięso zamiast być wege - po prostu lubią mięso - wskazuje.

W ocenie szefowej "Wobuzza" branża mięsna może w swojej komunikacji sięgnąć do trendu na lokalność.

- Jeśli już bardzo trzeba sięgać do wartości z kategorii ekologii, można pokazać, że należy jeść lokalnie - to, co rośnie, żyje koło nas i zgodnie z sezonami. Mięso zawsze było postawą diety mieszkańców Polski i stanowi podstawę menu - rosół, schabowy, rolada śląska itd. Wyobraźmy sobie świat bez schabowego - straszny prawda? ;) Dla niektórych to nie problem, ale myślę, że większość ludzi jednak się wzdrygnie. To trochę jak z paleniem. Wszyscy wiemy, że to złe, ale ludzie to i tak robią. Nikt nie tłumaczy, że to zdrowe czy dobre, ale sprawia, że czujemy się dobrze. Z mięsem jest podobnie, chociaż jest oczywiście zdrowsze niż papierosy - zaznacza.

Więcej na temat emocji w marketingu produktów mięsnych w naszym tekście z cyklu "Mięso na wtorek":

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Monika Czaplicka RSS ALERT    /    Wobuzz RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Julia 2020-01-09 14:18:33
    Monika stała się ekspertką od mięsa? Ciekawe... Wyszło zdecydowanie "nie wiem, ale się wypowiem".
  • Kamil 2020-01-12 10:02:25
    Ta pani jest mądralińską od wszystkiego. A tylko i wyłącznie dlatego, że prowadzi agencję social media. I to już czyni z niej ekspertkę/specjalistkę/guru od tematów wszelakich.
  • XD 2020-01-14 15:52:01
    Bzdury.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.171.214
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!