Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspertka: W kategorii wędlin Netto trudno będzie konkurować z Biedronką czy Lidlem

- Sieci Netto trudno będzie już teraz w kategorii wędlin konkurować bezpośrednio z Biedronką czy Lidlem. To zupełnie inny poziom, zarówno jeśli chodzi o liczbę sklepów, jak i postrzeganie sieci czy przyzwyczajenia konsumentów. Tego od razu się nie przeskoczy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Dorota Kałowska, Partner & Strategy consultant w Cobalt Spark.

Ekspertka: W kategorii wędlin Netto trudno będzie konkurować z Biedronką czy Lidlem
Netto ma zdecydowanie węższą i mniej zróżnicowaną półkę niż Biedronka czy Lidl - ocenia ekspertka.

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 25-06-2020, 14:13

Dorota Kałowska wskazuje, że w kategorii mięs i wędlin Netto ma zdecydowanie węższą i mniej zróżnicowaną półkę niż Biedronka czy Lidl.

- W Biedronce i Lidlu znajdziemy też zdecydowanie większą przewagę marek własnych nad producenckimi. Co prawda Netto od dłuższego czasu zapowiada duże inwestycje w jakość, innowacyjność i budowanie doświadczeń zakupowych konsumentów, co powinno przełożyć się także na ofertę w dziale mięsnym, na razie jednak w tej kategorii tego nie widać - ocenia.

Ekspertka ocenia, że Netto, przejmując placówki Tesco Polska, będzie konsekwentnie realizować swoją dotychczasową strategię.

- Nie wydaje mi się żeby przejęli dotychczasową strategię Tesco. Netto będzie robić swoje własne porządki w nurcie dbania o jakość i doświadczenia zakupowe. Natomiast trudno będzie im już teraz w kategorii wędlin konkurować bezpośrednio z Biedronką czy Lidlem. To zupełnie inny poziom, zarówno jeśli chodzi o liczbę sklepów, jak i postrzeganie sieci czy przyzwyczajenia konsumentów. Tego od razu się nie przeskoczy. Uważam, że właściwą strategią dla Netto jest pójście własną drogą, bo jest ona w pewnym sensie unikalna i potencjalnie może zapewnić sieci stabilną pozycję w Polsce. Szczególnie, że planowane są naprawdę duże inwestycje, zarówno w obecne, jak i przejęte po Tesco placówki - mówi.

Według Doroty Kałowskiej balans między markami własnymi a producenckimi w Netto, inaczej niż
w Biedronce czy Lidlu, jest przesunięty w kierunku marek producenckich.

- Pamiętajmy, że na rynku marek własnych dostawcy się powtarzają i współpracują z różnymi sieciami w różnym zakresie. Zwiększenie możliwości zakupowych Netto może poprawić pozycję większych graczy, dla których dotychczas Netto było za małe aby rozwijać szeroką współpracę. Z drugiej strony Netto, podobnie jak inne sieci, rozwija kategorie produktów trendowych w nurcie szeroko rozumianego zdrowego odżywiania. Zapotrzebowanie ze strony konsumentów na produkty coraz lepszej jakości, oferujące rozbudowany i różnorodny asortyment dotyczy zarówno samej kategorii wędlin jak i roślinnych zamienników mięsa, w tym tych stanowiących produkty substytucyjne dla wędlin. Otwiera to przestrzeń do rozwijania współpracy nie tylko dla dużych, ale i mniejszych producentów, którzy mają możliwość zaoferowania produktów unikalnych, lokalnych albo wytworzonych zgodnie z tradycyjnymi recepturami - dodaje.

Czy przejęcie Tesco przez Netto to dobra wiadomość dla branży mięsnej? Więcej na ten temat w naszym tekście z cyklu "Mięso na wtorek".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Netto RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Tesco Polska RSS ALERT    /    Netto przejmuje Tesco RSS ALERT    /    Dorota Kałowska RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.108.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!