• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Eksport mięsa ciągle rośnie

Według wstępnych danych Ministerstwa Finansów (za: MRiRW) w ubiegłym roku eksport mięsa i podrobów jadalnych (towarów objętych kodem CN 02) z Polski rósł bardzo dynamicznie. Eksport towarów z tej grupy wyniósł 2,10 mld EUR i był o 27 proc. wyższy niż w 2009 roku, kiedy wynosił 1,66 mld EUR. Warto przypomnieć, że w roku 2005, czyli pierwszym pełnym roku członkowstwa Polski w UE, eksport towarów z tej grupy wyniósł 1,01 mld EUR, czyli mniej niż połowę obecnej wartości - informują analitycy BGŻ.
  • Autor: Bank Gospodarki Żywnościowej
  • Data: 08-03-2011, 10:56
Eksport mięsa ciągle rośnie
Rośnie eksport mięsa

Nadwyżka w handlu również znacząco wzrosła, świadcząc o konkurencyjności tej gałęzi polskiego sektora rolno-spożywczego. Dodatnie saldo w roku ubiegłym przekroczyło 1 mld EUR, podczas gdy rok wcześniej wynosiło niespełna 0,6 mld EUR. Tak duży wzrost nie byłby możliwy bez dużego wzrostu produkcji trzech głównych gatunków żywca: wieprzowego, drobiowego i wołowego.

Jeśli chodzi o wolumen eksportu, to w 2010 r. przekroczył on 1,10 mln t wobec 0,85 mln t rok wcześniej. W tym samym czasie import mięsa i podrobów do Polski oscylował w pobliżu 0,6 mln ton.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Z całości eksportu mięsa i podrobów, najważniejsze znaczenie ma eksport mięsa i podrobów z drobiu (CN 0207). Wolumen tego eksportu wyniósł 400 tys. ton. W następnej kolejności jest eksport mięsa wołowego świeżego, chłodzonego i mrożonego (CN 0201 i CN 0202) - w ubiegłym roku przekroczył on 273 tys. ton.

W dalszej kolejności eksport mięsa wieprzowego świeżego, chłodzonego i mrożonego (CN 0203). Polska nie jest już takim potentatem w eksporcie tego towaru jak jeszcze kilka lat temu, ale sprzedaż za granicę w ubiegłym roku wzrosła o 64 proc. i wyniosła 246 tys. ton. Ważną pozycją w eksporcie towarów z analizowanej grupy są również jadalne podroby wołowe, wieprzowe (CN 0206) ze sprzedażą na poziomie 69 tys. t oraz tłuszcz wieprzowy i drobiowy (CN 0209) ze sprzedażą wielkości 65 tys. ton.

 

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!