Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Eksport żywności to trudne zadanie, nie każdy to potrafi (wywiad)

O wyzwaniach w eksporcie polskiego mięsa, a także produktach importowanych z Azji, które mogą zaciekawić polskiego konsumenta rozmawiamy z Krzysztofem Salwachem, prezesem zarządu SNS Foods.

Eksport żywności to trudne zadanie, nie każdy to potrafi (wywiad)
Krzysztof Salwach, prezes zarządu SNS Foods, fot. SNS Foods

Autor: Adam Tubilewicz/portalspozywczy.pl
Data: 06-02-2017, 14:58

Adam Tubilewicz: Czym zajmuje się firma SNS Foods?

Krzysztof Salwach: Jesteśmy na rynku od 2005 roku. Zajmujemy się handlem zagranicznym. Skupujemy żywność od polskich producentów i eksportujemy ją. Przede wszystkim są to produkty głęboko mrożone: mięso, przetwory mięsne i dania gotowe. Wysyłamy też coraz więcej owoców i warzyw.

Do ilu krajów eksportujecie?

W 2016 roku doszły nam trzy kolejne rynki i obecnie mamy odbiorców w 40 krajów świata. W 2016 roku wyeksportowaliśmy produkty o wartości prawie 200 mln zł. W 2017 roku planujemy dalszy wzrost eksportu, gdyż ukończyliśmy budowę naszego zakładu pakowalniczo-zamrażalniczego z chłodnią w Daszynie koło Łęczycy. Jest to nasz główny punkt wysyłkowy.

Które regiony świata są największymi odbiorcami SNS Foods?

Są to kraje zarówno z Unii Europejskiej, jak i spoza UE. Wysyłamy sporo do Azji, Afryki. Nasze produkty można znaleźć w wielu miejscach na świecie.

Z jakimi polskimi producentami żywności współpracujecie?

Współpracujemy z większością polskich producentów mięsnych i warzywnych. Eksportujemy towary zarówno dużych firm, jak Sokołów, Animex, Superdrob czy Biernacki, jak również mniejszych zakładów i firm rodzinnych, dla których nasza firma stanowi eksportowe okno na świat. Mięso zamrażamy, a następnie pakujemy w nasze kartony. Możemy zamrozić nawet 160 ton towaru dziennie. Dysponujemy chłodnią składową na prawie 3 tys. ton, dzięki czemu każdego dnia jesteśmy w stanie załadować po kilka, kilkanaście kontenerów mrożonej żywności, którą następnie wysyłamy w świat. Jesteśmy największym przedsiębiorstwem handlowym w Polsce biorąc pod uwagę firmy, które nie są producentami.

Czy korzystanie z usług pośrednika jest dla producenta korzystniejsze niż eksport na własną rękę?

Na pewno. Zapełnienie 25-tonowego kontenera zajęłoby im kilka miesięcy. My, kupując towary od kilkunastu producentów, jesteśmy w stanie wysłać taki kontener co miesiąc. W krajach docelowych nikt nie chce kupować produktów, które zostały wytworzone pół roku wcześniej. Handel zagraniczny jest trudny i nie każdy potrafi w sposób prawidłowy zrealizować taką transakcję. W grę wchodzą szczegółowe uregulowania dotyczące płatności, przygotowania towaru i dokumentacji. Kraje takie, jak Chiny, zamknięta dla nas Rosja czy USA chronią się przed importem i starają się go kontrolować. Stąd wysokie wymagania jakościowe, dokumentacyjne czy akredytacyjne. SNS Foods bierze na siebie ryzyka handlowe i finansowe, zapewnia profesjonalną obsługę logistyczną oraz ciągłość sprzedaży towarów poprzez globalna dywersyfikację rynków zbytu. Bardzo dobrze znamy specyfikę rynków, na których działamy i od lat jesteśmy obecni na wszystkich dużych imprezach targowych na świecie: Anuga, Sial.

więcej informacji:

Krzysztof Salwach RSS ALERT    /    SNS Foods RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT    /    eksport do Azji RSS ALERT    /    żywność prozdrowotna RSS ALERT    /    suszone owoce RSS ALERT    /    ryż RSS ALERT    /    eksport polskej żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.176.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!