Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Epigon liczy na umocnienie się na rynku świeżego łososia w 2015 r.

Przychody netto ze sprzedaży Epigonu w 2014 wyniosły 126,6 mln zł wobec 145,1 mln zł w 2013 r. Oznacza to spadek rzędu niemal 13 proc. Zysk netto spółki w minionym roku ukształtował się na poziomie 3,42 mln zł w porównaniu z 4,52 mln zł przed rokiem. W tym wypadku spadek wyniósł blisko 25 proc. - poinformowała spółka w raporcie rocznym.

Epigon liczy na umocnienie się na rynku świeżego łososia w 2015 r.
Fot. Epigon

Epigon w 2014 r. zanotował zysk z działalności operacyjnej w wysokości 4,28 mln zł (spadek o ok. 22 proc.). Rok wcześniej wynosił on 5,54 mln zł.

- Rok 2014 był rokiem pełnym wyzwań przed którymi zmierzyliśmy się w spółce. Mówimy tu nie tylko o problemach związanych w wciąż niestabilnym cenowo rynku łososia, o których wspominaliśmy już w raportach kwartalnych, ale przed wszystkim o realizowaniu ambitnych planów rozwoju i zmian w wewnętrznej strukturze firmy - napisała w liście do akcjonariuszy Joanna Kołodziejczyk, prezes spółki.

Jak dodała Kołodziejczyk, w ostatnim kwartale 2014 r. firmie udało się zakończyć przygotowania do uruchomienia platformy ryb świeżych. - Bezpośrednie dostawy patroszonego łososia wprost z Norwegii umożliwiły wprowadzenie nowego standardu w ofercie na ten asortyment. Wierzymy, iż pozwoli to w roku 2015 zdecydowanie umocnić pozycję spółki na rynku świeżego łososia - napisała prezes firmy w liście.

Epigon to dystrybucyjna firma kontrolowana przez Morpol, do którego należy ponad 78 proc. udziałów w spółce. Sam Morpol wykupiony został natomiast przez norweską grupę Marine Harvest.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Epigon RSS ALERT    /    Morpol RSS ALERT    /    Marine Harvest RSS ALERT    /    łosoś RSS ALERT    /    dystrybucja ryb RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    Joanna Kołodziejczyk RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!