• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Euromonitor: Rynek karmy dla zwierząt sięgnie 1,6 mld zł

W 2010 r. wartość rynku karmy dla zwierząt powinna wzrosnąć do 1,6 mld zł - szacuje Euromonitor. Nic więc dziwnego, że w perspektywicznej branży trwa ostra walka o udziały - twierdzi Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 03-04-2010, 10:13
Euromonitor: Rynek karmy dla zwierząt sięgnie 1,6 mld zł
fot, www.4-legged.com

- Polski rynek produktów i usług dla zwierząt nie jest wciąż tak rozwinięty jak rynki Europy Zachodniej. W Polsce jest w sumie ponad 11 mln psów i kotów, jednak relatywnie niewielka ich część to zwierzęta domowe - mówi Rzeczpospolitej Jarosław Kutelski, dyrektor ds. korporacyjnych Mars Polska.

Jak komentuje na łamach Rzeczpospolitej Piotr Pawiński, wiceprezes Provimi Pet Food Polska, mimo że rynek pet food należy do segmentów najbardziej odpornych na czynniki ekonomiczne, to jednak wyraźnie widać wzrost zainteresowania klientów produktami tańszymi, sprzedawanymi na przykład jako marki własne sieci spożywczych. Jego zdaniem związane jest to nie tylko ze znaczną różnicą w cenie tych produktów w porównaniu z karmą z tzw. górnej półki, ale także z istotnym wzrostem ich jakości.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak wynika z danych MEMRB, niekwestionowanym liderem, z ok. 50-proc. rynku, jest koncern Mars. Około 18 proc. to sprzedaż produktów pod markami sieci handlowych. Z kolei 11 proc. ma Nestle Purina. Pozostałe 21 proc. kontrolują łącznie mniejsi gracze, m.in. Mispol. Wejście w segment karmy dla zwierząt planuje giełdowy konkurent Mispolu - Pamapol.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!