Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Firmy mięsne mogą znaleźć rezerwy w optymalizacji zarządzania, w informatyce, logistyce i handlu

Jeśli chodzi o wartościową sprzedaż towarów, firmy odnotowują w tym roku niższe wyniki. Konsumenci kupują towary z niższej półki - powiedział Ryszard Smolarek, prezes ZM Łmeat Łuków na III Forum Rynku Spożywczego.

Firmy mięsne mogą znaleźć rezerwy w optymalizacji zarządzania, w informatyce, logistyce i handlu

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 19-11-2010, 13:30

Polacy kupują też więcej wyrobów gotowych. - Ten trend przekłada się na rentowność branży mięsnej - zaznaczył Smolarek. - Jeśli chodzi o modernizację firm mięsnych, jest ona ściśle powiązana z kondycją poszczególnych przedsiębiorstw. Nawet kiedy sytuacja rynkowa staje się mniej sprzyjająca, nie da się z dnia na dzień wygasić procesów inwestycyjnych. Dlatego te firmy, które miały przygotowane plany inwestycyjne, podpisane umowy, jak również wsparcie z Agencji, zrealizowały swoje inwestycje. Natomiast firmy, które zaczęły myśleć o inwestycjach dopiero w 2010 r. obierały jeden z dwóch kierunków. Jedne inwestowały unowocześniając i specjalizując profile produkcji w określonych grupach asortymentowych. Drugie popadły w kłopoty - zaznaczył.

Jak polaryzacja firm mięsnych przełoży się na rynek? - Myślę, że w polskiej branży mięsnej, zarówno w przetwórstwie, jak i w ubojach, proste rezerwy już się wyczerpały. Mówię o unowocześnieniach, dostosowaniu parków maszynowych, wydajności i technologii do standardów obowiązujących na zachodzie. Na tych polach w tej chwili praktycznie już nie odstajemy. Teraz szukamy w zakładach drobnych rezerw, które tkwią w zarządzaniu, w informatyce, logistyce i handlu - powiedział Ryszard Smolarek. - Dla zobrazowania swoich słów posłużę się przykładem Łmeat Łuków. Od 2004 r., kiedy weszliśmy do Unii Europejskiej, nasz wzrost sprzedaży rok w rok utrzymywał się na poziomie między 20 a 30 proc., czyli po 50-60 mln przychodów więcej każdego roku. Wynikało to z otwarcia na rynki europejskie, oraz inwestycji w modernizację parku maszynowego i technologii. Sądzę, że moi koledzy z branży czynili podobnie. Trzeba jednak pamiętać, że jest pewien poziom unowocześnienia zakładów w zakresie technologii, po którym pozostaje już tylko szukanie drobnych pieniędzy - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ryszard Smolarek RSS ALERT    /    Łmeat RSS ALERT    /    ZM Łmeat-Łuków RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    III Forum Rynku Spożywczego RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    rentowność RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT    /    modernizacja RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT    /    uboje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.119.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!