Polska ma duże możliwości eksportowe. - Żywność z Polski, a w szczególności z jej wschodnich regionów jest ceniona nie tylko za walory smakowe, ale również za walory ekologiczne, które wygrywają z wysoce przetworzonymi produktami - ocenia dyrektor PAIiIZ. - Z pewnością oprócz wysokiej jakości, tym co ułatwia polskim firmom z sektora spożywczego ekspansję zagraniczną swoich produktów jest dosyć duża konkurencyjność, zarówno na rynku unijnym, jak i światowym. Jest to możliwe dzięki niższym kosztom pracy, cenom produktów, a także niższym marżom przetwórczym - dodaje.

- Szczególnie konkurencyjny jest sektor owocowo-warzywny, mleczarski, cukierniczy, a przede wszystkim mięsny, który będzie silnie reprezentowany na najbliższych targach w Korei. Mamy zatem nadzieję, że firmy pokażą swój potencjał i wyjazd ten zaowocuje nowymi kontraktami i ich dalszym rozwojem - podkreśla Wojnarowska.

Od 14. do 17. maja w Seulu, w Korei Południowej przedsiębiorcy branży spożywczej z Polski Wschodniej będą prezentowali swoje produkty na targach Seul Food&Hotel 2013.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl