Foodmakers o rynku produktów convenience w pandemii

Patryk Krężelewski, członek zarządu spółki Foodmakers z Grupy Mróz mówi w rozmowie z serwisem Portalspozywczy.pl, że pandemia znacznie zmniejszyła popyt na produkty convenience.

- Mimo że od uruchomienia naszego zakładu w 2018 r. obserwowaliśmy znaczny wzrost zainteresowania naszymi kanapkami i daniami gotowymi, dwa pandemiczne lata przyniosły nam duże spadki i spowolnienie rynku. Ludzie nie wychodzili z domów, przez co rzadziej sięgali po nasze produkty. Jednak od początku wiosny 2022 widzimy przełom i zainteresowanie mocno rośnie - dodaje.

Foodmakers o wojnie w Ukrainie i wzroście kosztów

Nasz rozmówca wskazuje, że także początek pandemii był dla producentów początkiem złej passy kosztowej.

- Nie pomogła wojna na Ukrainie, która spowodowała znaczne ograniczenie dostępności niektórych surowców, ale i pracowników, którzy wracali na Ukrainę, a w dużej mierze wspomagamy się nimi w naszym zakładzie - dodał.

Krężelewski przyznaje, że aktualnie największe wyzwanie dla firmy na dziś to wzrost kosztów ogólnych.

- Najbardziej wzrosły ceny energii oraz gazu, ale również ceny półproduktów. Staramy się przekładać te wzrosty na naszych klientów, ale czynimy także zabiegi wewnątrz firmy, które mają na celu zmniejszenie kosztów - dodał.

Foodmakers o planach inwestycyjnych

Mimo trudnych warunków rynkowych Foodmakers nie rezygnuje z inwestycji. 

- W ostatnim roku poczyniliśmy inwestycję w nową linię produkcyjną w zakresie kanapek oraz bagietek. W najbliższym czasie myślimy o zakupie homogenizatorów, aby uniezależnić się od dostawców sosów i robić takie, które będą odpowiadały nam smakiem i składem. W dłuższej perspektywie marzy nam się postawienie własnej piekarni, aby wypiekać bagietki i chleb tostowy, który w pełni sprosta naszym oczekiwaniom - podsumował.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl