Foodmakers z Grupy Mróz inwestuje w zakład produkcyjny (wideo)
- Autor: AT
- Data: 19-05-2022, 11:28

Foodmakers o rynku produktów convenience w pandemii
Patryk Krężelewski, członek zarządu spółki Foodmakers z Grupy Mróz mówi w rozmowie z serwisem Portalspozywczy.pl, że pandemia znacznie zmniejszyła popyt na produkty convenience.
- Mimo że od uruchomienia naszego zakładu w 2018 r. obserwowaliśmy znaczny wzrost zainteresowania naszymi kanapkami i daniami gotowymi, dwa pandemiczne lata przyniosły nam duże spadki i spowolnienie rynku. Ludzie nie wychodzili z domów, przez co rzadziej sięgali po nasze produkty. Jednak od początku wiosny 2022 widzimy przełom i zainteresowanie mocno rośnie - dodaje.
Foodmakers o wojnie w Ukrainie i wzroście kosztów
Nasz rozmówca wskazuje, że także początek pandemii był dla producentów początkiem złej passy kosztowej.
- Nie pomogła wojna na Ukrainie, która spowodowała znaczne ograniczenie dostępności niektórych surowców, ale i pracowników, którzy wracali na Ukrainę, a w dużej mierze wspomagamy się nimi w naszym zakładzie - dodał.
Krężelewski przyznaje, że aktualnie największe wyzwanie dla firmy na dziś to wzrost kosztów ogólnych.
- Najbardziej wzrosły ceny energii oraz gazu, ale również ceny półproduktów. Staramy się przekładać te wzrosty na naszych klientów, ale czynimy także zabiegi wewnątrz firmy, które mają na celu zmniejszenie kosztów - dodał.
Foodmakers o planach inwestycyjnych
Mimo trudnych warunków rynkowych Foodmakers nie rezygnuje z inwestycji.
- W ostatnim roku poczyniliśmy inwestycję w nową linię produkcyjną w zakresie kanapek oraz bagietek. W najbliższym czasie myślimy o zakupie homogenizatorów, aby uniezależnić się od dostawców sosów i robić takie, które będą odpowiadały nam smakiem i składem. W dłuższej perspektywie marzy nam się postawienie własnej piekarni, aby wypiekać bagietki i chleb tostowy, który w pełni sprosta naszym oczekiwaniom - podsumował.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Delikatesy Centrum w nowym koncepcie ReFresh debiutują we Wrocławiu
-
Polska firma uruchomiła produkcję ukraińskich pierogów tuż przed rosyjską agresją
-
Lidl Polska rusza z testem nowych produktów we współpracy z Sushi Tokio
-
Dr. Oetker wycofuje się z Rosji. Sprzedaje rosyjską fabrykę i znika z rynku
-
Rynek dań gotowych stabilny w trudnych czasach
-
Grupa Mróz o wzroście kosztów. "Wiele firm tego nie wytrzyma"
-
Wzrost kosztów o 300 proc. ciosem dla producentów. Podwyżki cen nieuniknione
-
Lubella wprowadza kolejne Dania na ciepło
-
Pamapol: konserwy przestały być sexy. Firma musi się zmieniać
-
Foodmakers: Dania gotowe mogą mieć krótki skład
komentarze (0)