Foods Brothers: Obserwujemy początek boomu na roślinne zamienniki mięsa w Polsce (wywiad)
- Obserwujemy bardzo duży wzrost zainteresowania zamiennikami mięsa. Mamy w Polsce do czynienia z szybko rosnącą grupą świadomych klientów, którzy swoje oczekiwania komunikują bardzo wyraźnie: ma być naturalnie, zdrowo i smacznie. Coraz częściej klienci deklarują ograniczenie spożycia mięsa - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Kołosowski, dyrektor zarządzający firmy Foods Brothers, importera i dystrybutora roślinnych zamienników mięsa, marek Beyond Meat i Linda McCartney.

Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl: Firma Foods Brothers jest importerem i dystrybutorem roślinnych zamienników mięsa, żywności wegetariańskiej i wegańskiej, bezglutenowej i bez laktozy. Jak obecnie z państwa perspektywy wygląda popyt na tego rodzaju produkty w Polsce?
Andrzej Kołosowski, dyrektor zarządzający Foods Brothers: Obserwujemy bardzo duży wzrost zainteresowania produktami z kategorii, które pan właśnie wymienił. Mamy w Polsce do czynienia z szybko rosnącą grupą świadomych klientów, którzy swoje oczekiwania komunikują bardzo wyraźnie: ma być naturalnie, zdrowo i smacznie. Coraz częściej klienci deklarują ograniczenie spożycia mięsa.
Jakie są perspektywy rozwoju tego rynku w najbliższych latach?
Naszym zdaniem rynek roślinnych zamienników mięsa w Polsce dopiero raczkuje. Szacujemy, że będzie się dynamicznie rozwijał w najbliższych latach.
Jeśli spojrzeć na komunikaty prasowe, w polskiej gastronomii widzimy ogromny popyt na zamienniki mięsa. Czy rzeczywiście jest to już znaczący trend w kontekście całego rynku gastronomicznego w Polsce?
Tak to prawda. Zainteresowanie jest coraz większe. Chyba możemy już mówić o początkach boomu w kategorii roślinnych zamienników mięsa w Polsce. Naszą ambicją jest dotrzeć z wysokiej jakości produktami roślinnymi do wegan oraz dać się poznać z najlepszej strony fleksitarianom. Są to ludzie, którzy deklarują znaczne ograniczenie spożycia mięsa poprzez wprowadzanie smacznych, roślinnych zamienników mięsa. Rynek gastronomiczny bardzo dynamicznie podążą za trendem wyznaczonym przez konsumentów i niezwłocznie dostosowuje się ich potrzeb.
Jak do tematu zamienników mięsa podchodzą sieci handlowe w Polsce?
Oferowane przez nas produkty Linda McCartney oraz Beyond Meat to produkty mrożone. Jest to absolutna nowość dla sieci handlowych. Praktycznie tworzymy nową kategorie, której do tej pory nie było. Odnoszę wrażenie, że część sieci nie dowierza jeszcze w ten fakt i obawia się braku zainteresowania produktami roślinnymi wśród swoich klientów. W Wielkiej Brytanii oraz krajach Europy Zachodniej roślinne zamienniki mięsa są w stałej ofercie sklepów cyklicznie umacniając swoją pozycję. Ciekawostką jest to, że np burgery Linda McCartney lub Beyond Meat sprzedawane są na tej samej półce obok mięsa tradycyjnego.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.