Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Giganci branży spożywczej przeciwko hodowli klatkowej

Wielkie firmy branży spożywczej, m.in. Ferrero, Nestlé, Mondelēz International czy Unilever w liście do instytucji UE opowiadają się za stopniowym wycofywaniem klatek z hodowli kur niosek w UE.

Giganci branży spożywczej przeciwko hodowli klatkowej
Ferrero, Nestle, Mondelez i Unilever apelują o stopniowe wycofywanie klatek z hodowli kur niosek w UE. fot. shutterstock/mat.pras.

Autor: Portalspozywczy.pl
Data: 17-03-2021, 14:23

Wśród sygnatariuszy listu znajdują się firmy takie jak ALDI Nord, Barilla Group, Fattoria Roberti, Ferrero, Inter IKEA Group, Jamie Oliver Group, Le Groupement Les Mousquetaires, Mondelēz International, Nestlé oraz Unilever.

Firmy opowiadają się za stopniowym wycofywaniem klatek z hodowli kur niosek w UE.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Bogactwo badań naukowych z zakresu dobrostanu zwierząt pokazuje, że zwierzęta cierpią w klatkach, a dobrze zarządzane systemy bezklatkowe zapewniają im znacznie lepszą jakość życia. Firmy odchodzące od jaj od kur hodowanych w klatkach utorowały drogę do zmiany sposobu trzymania zwierząt hodowlanych w UE. Systemy bezklatkowe są szeroko rozpowszechnione, opłacalne ekonomicznie i zapewniają lepsze warunki bytowe dla kur - czytamy w liście.

Sygnatariusze listu wskazują, że uzasadnienie biznesowe dla wycofywania klatek z hodowli kur niosek, w szczególności na poziomie Unii Europejskiej, jest naprawdę mocne.

- Wraz z naszymi firmami już ponad 1000 przedsiębiorstw w Europie - detaliści, producenci i dostawcy usług żywieniowych - wyeliminowało klatki dla kur lub zobowiązało się to zrobić do 2025 r. Rzeczywiście, od 2019 r. większość kur niosek w UE jest hodowanych w systemach alternatywnych,
takich jak ściółkowy, wolno-wybiegowy czy organiczny - czytamy w piśmie.

Firmy przekonują, że podzielają troskę konsumentów, społeczeństwa obywatelskiego i rządów dotyczącą dobrostanu zwierząt hodowlanych.

- 94% Europejczyków uważa, że ochrona dobrostanu zwierząt hodowlanych jest ważna (Eurobarometr 2015), a 1,4 miliona obywateli i obywatelek UE poparło Europejską Inicjatywę Obywatelską „Koniec Epoki Klatkowej - End the Cage Age”. Jako liderzy w branży spożywczej pochwalamy cele inicjatywy Koniec Epoki Klatkowej. Jesteśmy zdeterminowani, aby pomóc zreformować przemysł spożywczy od wewnątrz - wskazują.

Przedstawiciele firm oceniają, że zmiana przepisów dotyczących dobrostanu zwierząt stanowi idealną okazję do stworzenia nowej podstawy prawnej, która zakończyłaby stosowanie klatek w hodowli zwierząt w UE - zaczynając od kur trzymanych w klatkach - oraz do wspierania rolników w okresie przejściowym.

- Jesteśmy gotowi i chętni do dzielenia się naszą wiedzą, aby współpracować w celu osiągnięcia tego celu - podsumowują.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ferrero RSS ALERT    /    Mondelez RSS ALERT    /    Unilever RSS ALERT    /    IKEA RSS ALERT    /    chów klatkowy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.179.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!