Gobarto z nową strategią działania na lata 2019-2024
Gobarto przyjęło 30 stycznia nową strategię działania grupy kapitałowej na lata 2019-2024. Strategia zakłada m.in. rozwój produkcji i eksportu, inwestycje w nowe fermy zarodowe i zakłady ubojowe, a także ewentualne akwizycje w segmencie dystrybucyjnym i sprzedaż nieruchomości.

W nowo przyjętej strategii Gobarto zakłada umocnienie się na pozycji jednego z liderów produkcji mięsa czerwonego w Polsce oraz maksymalne zbilansowanie pomiędzy poszczególnymi segmentami działalności, co przyczyni się do wzrostu efektywności i pozyskania przewagi konkurencyjnej.
Nowo przyjęta strategia działania zastępuję strategię Gobarto i grupy kapitałowej na lata 2015-2019, o przyjęciu której spółka informowała w lipcu 2015 roku.
Strategia działania grupy kapitałowej Gobarto ("Emitent") na lata 2019 - 2024 zakłada:
W segmencie zwierzęcym:
- rozwój produkcji tucznika w ramach programu Gobarto 500, opartego o partnerską, długoletnią współpracę Emitenta z rolnikami na korzystnych, opłacalnych ekonomicznie dla obu stron warunkach;
- inwestycje w nowe fermy zarodowe zapewniające zaopatrzenie dla powstających w ramach programu Gobarto 500 ferm tuczowych; nieodłącznym elementem rozwoju segmentu zwierzęcego będzie budowa biogazowni;
W segmencie produkcyjnym:
- inwestycje w zakład ubojowy celem zwiększenia efektywności kosztowej i optymalizacji produkcji;
- stałe rozszerzanie portfolio rynków eksportowych zapewniające utrzymanie wysokiego poziomu przychodów eksportowych w strukturze przychodów grupy kapitałowej Emitenta.
W segmencie przetwórczym:
- integrację oraz optymalizację segmentu przetwórstwa w celu wypracowania docelowego modelu jego funkcjonowania w grupie kapitałowej Emitenta;
- umocnienie pozycji rynkowej wchodzących w skład grupy kapitałowej Emitenta Zakładów Mięsnych Silesia S.A. w grupie liderów krajowego przetwórstwa mięsnego poprzez wzrost produkcji i organiczny rozwój sprzedaży przetworów z mięsa.
W segmencie dystrybucyjnym:
- sukcesywne zwiększanie wolumenu sprzedaży w oparciu o posiadane aktywa oraz ewentualne akwizycje.
W pozostałych obszarach:
- aktywną komercjalizację posiadanych aktywów nieruchomościowych poprzez ich sprzedaż, wynajem, a także poprzez partnerstwa strategiczne z podmiotami branżowymi.
Gobarto jest największą polską firmą, która zajmuje się ubojem, rozbiorem oraz dystrybucją mięsa czerwonego – wieprzowego, wołowego oraz dziczyzny. Ponadto słynie z najwyższej jakości produktów, które są dostępne na rynku krajowym i międzynarodowym, w tym na najbardziej wymagających w Europie, Azji i Afryce.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.