Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Goodvalley: Naturalność i jakość najważniejszymi czynnikami przy zakupie mięsa

- Klient chce, aby kupowany przez niego produkt był wolny od sztucznych ulepszaczy smaku czy konserwantów takich jak azotany sodu. Do tego dochodzi również chęć nabywania mięsa, które nie ma w sobie antybiotyków. Pod tym względem świadomość konsumencka w Polsce rośnie bardzo szybko, a Polacy zwracają uwagę nie tylko na etykietę, ale również na skład - mówi Paweł Nowak, dyrektor zarządzający Goodvalley.

Goodvalley: Naturalność i jakość najważniejszymi czynnikami przy zakupie mięsa
- Polacy zwracają uwagę nie tylko na etykietę, ale również na skład - mówi Paweł Nowak, dyrektor firmy Goodvalley, fot. PTWP

Autor: informacja prasowa
Data: 28-02-2020, 14:20

Rynek spożywczy i gastronomiczny zmienia się w zaskakującym tempie. Świadomość konsumencka w Polsce z roku na rok staje się coraz większa. Klienci coraz częściej szukają rozwiązań przyjaznych środowisku. Wiele osób deklaruje przejście na wegetarianizm lub fleksitarianizm. Według badań portalu pyszne.pl powodem najczęściej jest wątpliwość co do jakości mięsa (aż 54% badanych). Jak te statystyki wyglądają na tle danych o preferencjach osób jedzących mięso?

Wyniki najnowszych, międzynarodowych badań dotyczących rynku mięsa, przeprowadzonych na zlecenie Goodvalley, wpisują się w trendy, które konsumenci kreują już od kilku lat. Wskazują na wzrost preferencji konsumpcji z poszanowaniem środowiska naturalnego. Do najważniejszych atutów poszukiwanych produktów mięsnych należą między innymi naturalność produktu rozumiana jako: brak sztucznych dodatków w gotowym produkcie (68%) oraz brak stosowania antybiotyków podczas chowu zwierząt (60%). Stosowanie pasz wolnych od GMO jest istotne dla co drugiego konsumenta (43%). Co czwarty badany podkreśla, że podczas zakupu mięsa zwraca uwagę na to, czy pochodzi ono od producenta przyjaznego klimatowi, a 48% za ważny uznaje fakt, że hodowla była prowadzona w Polsce.

Najbardziej zaskakuje brak przywiązania konsumenta do pozytywnych wrażeń smakowych oraz to czy pochodzi ono od nowoczesnego producenta. Jako ważne uznało te czynniki jedynie 5% ankietowanych.
Sposób porcjowania, wygoda zakupu to elementy, które współczesny konsument rzadko wskazuje jako istotne dla jego decyzji zakupowych. 24% Polaków jest przekonanych, że jest to najmniej ważny element. Takie deklaracje wskazują na wyraźne zmiany w podejściu do odpowiedzialnej i świadomej konsumpcji mięsa.

Hasło „wolne od…” zyskuje na popularności, jednakże co ono tak naprawdę oznacza? Jak rozumieją je konsumenci w momencie sięgania po nie na półkę?

- Klient chce, aby kupowany przez niego produkt był wolny od sztucznych ulepszaczy smaku czy konserwantów takich jak azotany sodu. Do tego dochodzi również chęć nabywania mięsa, które nie ma w sobie antybiotyków. Pod tym względem świadomość konsumencka w Polsce rośnie bardzo szybko, a Polacy zwracają uwagę nie tylko na etykietę, ale również na skład. Dlatego właśnie bardzo ważne, aby skład jak najprostszy i jak najkrótszy. Właśnie po takie produkty najchętniej sięgają Polscy konsumenci. – podsumowuje Paweł Nowak, Dyrektor Goodvalley.

Jeżeli producent chce wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta największą uwagę musi przykuć do naturalności i jakości swoich produktów. Takie stanowisko zadeklarowało po 29% badanych.

- Transparentność firmy i produkcji staje się coraz ważniejsza. Konsument musi mieć pewność jakiej jakości jest dany produkt, skąd pochodzi i jak został wyprodukowany. – uważa Grzegorz Brodziak, Dyrektor Zarządzający Goodvalley.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Goodvalley RSS ALERT    /    Paweł Nowak RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    Grzegorz Brodziak RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!