Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Goodvalley: Skuteczna walka z ASF podstawą do rozwoju eksportu wieprzowiny do Chin

- Tylko dialog hodowców, przetwórców i rządzących pozwoli na budowanie świadomości chińskiego klienta, a skuteczna walka z ASF u nas w Polsce jest podstawą do tej zmiany. Udało się to osiągnąć wcześniej w przypadku USA, więc teraz również jest to w naszym zasięgu – mówi Grzegorz Brodziak, dyrektor zarządzający Goodvalley.

Goodvalley: Skuteczna walka z ASF podstawą do rozwoju eksportu wieprzowiny do Chin
Grzegorz Brodziak, Dyrektor Zarządzający Goodvalley: Skuteczna walka z ASF kluczem do walki o otwarcie rynku Chin, fot. farmer

Autor: informacja prasowa
Data: 07-05-2020, 14:58

Według najnowszych danych deficyt handlowy Polski z Chinami wynosi ponad 100 miliardów
dolarów, a eksport Polski od wielu lat utrzymuje się na tym samym poziomie przy dynamicznie rosnącym imporcie. Mimo to konsekwentnie umacniamy swoje relacje handlowe z Chinami. Jest to jednak kierunek jednostronny, ponieważ w tym układzie to Polacy chętniej kupują towary z Państwa Środka. Szansą na zmianę tej relacji jest zwiększanie eksportu produktów spożywczych, których Chiny obecnie bardzo potrzebują. Wykorzystując kryzys na Dalekim Wschodzie mamy możliwość poprawienia swojej sytuacji również na arenie międzynarodowej.

Chiński żywy inwentarz jest dziesiątkowany i jest to głównie zasługa Afrykańskiego Pomoru Świń – pogłowie tylko w ciągu roku spadło o blisko 15%, a dziesiątki milionów świń nie trafiło na rynek. Ten fakt wpłynął także na rynek drobiu oraz wołowiny i to właśnie te luki powinna wypełnić Polska na wzór Hiszpanii czy Francji, które są wielkimi europejskimi eksporterami mięs.

- Skuteczny eksporter musi spełniać wiele warunków, ale podstawowym krokiem jest zawsze dokonanie rozpoznania na obcym rynku. Jednakże sytuacja się zmienia – obecne wymagania niektórych rynków mogą być znacznie zaniżone przez niedobór konkretnych produktów. Dlatego powinniśmy zagospodarować te braki i zacząć eksportować z większymi sukcesami między innymi do Chin. Posłuży to korzystniejszej zmianie bilansu handlowego, ponieważ patrząc na konkretne cyfry i wartości nie pokazujemy się z najlepszej strony - komentuje Grzegorz Brodziak, Dyrektor Zarządzający Goodvalley.

Największym problemem stającym na przeszkodzie w zwiększeniu eksportu do Chin jest Afrykański Pomór Świń. Nowe ogniska wirusa również paraliżują rodzimy rynek trzody chlewnej blokując tym samym możliwość wykorzystania pojawiającej się szansy.

- Musimy doprowadzić do sytuacji, w której przekonamy odbiorców z Chin o wysokim bezpieczeństwie i jakości polskiego mięsa oraz innych produktów spożywczych. Pomoże nam to także w budowaniu rozpoznawalności naszych produktów, która na ten moment jest znikoma. Chiński konsument rzadko sięga w pierwszej kolejności po polski produkt, częściej wybierając ten pochodzący z Hiszpanii, Danii lub innych krajów Europy Zachodniej. Tylko dialog hodowców, przetwórców i rządzących pozwoli na budowanie świadomości chińskiego klienta, a skuteczna walka z ASF u nas w Polsce jest podstawą do tej zmiany. Udało się to osiągnąć wcześniej w przypadku USA, więc teraz również jest to w naszym zasięgu – podsumowuje Grzegorz Brodziak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Goodvalley RSS ALERT    /    Grzegorz Brodziak RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    eksport wieprzowiny do Chin RSS ALERT    /    eksport wieprzowiny RSS ALERT    /    ASF RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!