Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Goodvalley: Walka o klimat nie może polegać na zakazie reklamy mięsa

– Walka o klimat nie powinna polegać na ograniczaniu możliwości reklamowania produktów. To konsumenci, przez swój świadomy wybór, powinni wywierać nacisk na producentów, aby dążyli oni do ograniczenia emisji CO2 - mówi Paweł Nowak, dyrektor generalny Goodvalley

Goodvalley: Walka o klimat nie może polegać na zakazie reklamy mięsa
Paweł Nowak, dyrektor zarządzający Goodvalley Polska nie zgadza się z pomysłem wprowadzenia zakazu reklamy mięsa. fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 23-02-2021, 10:19

Sylwia Spurek napisała na Twitterze, że jej zdaniem już dawno powinien obowiązywać zakaz reklamy mięsa, mleka i nabiału na wzór zakazu reklamy i promocji papierosów.

W ocenie Pawła Nowaka walka o klimat nie powinna polegać na ograniczaniu możliwości reklamowania produktów.

- To konsumenci, przez swój świadomy wybór powinni wywierać nacisk na producentów, aby dążyli oni do ograniczenia emisji CO2. Czy nie lepiej oznaczać na opakowaniach ślad węglowy generowany przez dany produkt, dając możliwość wyboru konsumentom? - pyta.

Dyrektor generalny Goodvalley wskazuje, że produkcję żywności można prowadzić w sposób zrównoważony i neutralny klimatycznie.

- Zdecydowanie powinniśmy jeść mniej mięsa, ale lepszej jakości i takiego, które powstaje w sposób neutralny dla klimatu. Od 15 do 20% produkcji CO2 pochodzi z rolnictwa. Coraz więcej ludzi zaczyna podczas codziennych zakupów zwraca uwagę na to, jaki ślad węglowy mają kupowane przez nich produkty. Ten trend ma już swoją nazwę – klimatarianizm, czyli dieta ograniczająca wpływ na klimat. Wiele krajów oraz firm dąży do neutralności klimatycznej, jednak ich plany w tym zakresie wybiegają w przyszłość na 10-20 lat - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Paweł Nowak RSS ALERT    /    Goodvalley RSS ALERT    /    Sylwia Spurek RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Jan Arda 2021-02-23 13:16:24
    biznes mięsny to znęcanie się nad zwierzętami, mięso ani produkty odzwierzęce nie są potrzebne do życia, powodują otyłość, cukrzycę, choroby układu krążenia, wiele rodzajów raka, zniszczenie środowiska i ocieplenie klimatu, ogranicz spożycie mięsa dla siebie i innych ! Nie wierz propagandzie ludzi, którzy żyją z zabijania zwierząt, szukaj badań naukowych i informacji w internecie
    • lwl. 2021-02-24 20:01:43
      Te choroby o których piszesz to powodują diety węglowodanowe, a nie mięsne. bez produktów mlecznych to wita w starszym wieku ostroporoza. Proponuję, żeby leczenie tej paskudnej choroby Spurek i jej nawiedzone koleżanki sobie same finansowały, a nie z funduszu solidarnościowego jakim jest NFZ to może szybciej nastąpiło by otrzeźwienie i racjonale myślenie w Polskim Społeczeństwie.
  • Wojciech 2021-02-24 17:06:00
    Ludzie opamiętajcie się czy produkcja roślin jest ekologiczna, zdrowa, nie zostawia śladu węglowego? Związków chemicznych bardziej niebezpiecznych niż tych używanych w tradycyjnym przetwórstwie mięsa? A wiecie że na wyprodukowanie 1kg wołowiny potrzeba 90litrow wody, a wyprodukowanie 1kg avokado 900 litrów. A jak myślicie jaki ślad węglowy pozostawia 1kg avokado transportowane z drugiego końca świata.?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 119.8.38.51
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!