Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Grzegorz Skalmowski, Snails Garden na FRSiH: chcemy przywrócić ślimaki na polskie stoły

- Nie robimy nic nowego. To już było. Chcemy tylko przywrócić ślimaka na polskie stoły - mówił w trakcie debaty "Branża rybna - rynek na fali wznoszącej" Grzegorz Skalmowski, właściciel Snails Garden.

Grzegorz Skalmowski, Snails Garden na FRSiH: chcemy przywrócić ślimaki na polskie stoły
Grzegorz Skalmowski, właściciel Snails Garden. Fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 21-10-2016, 23:29

W trakcie debaty poświęconej branży rybnej Grzegorz Skalmowski przypomniał pokrótce historię ślimaków w Polsce. Jak wskazał, przed wiekami były one tradycyjną potrawą i bardzo często gościły na polskich stołach. Przede wszystkim - obok ryb - w okresie postu. Obecnie polskie ślimaki trafiają głównie na eksport. 

- Polska jest jednym z potentatów eksportu ślimaków na Zachód. W Polsce były one jadane już w 1682 roku. W pierwszej książce kucharskiej jest więcej przepisów na ślimaki, niż na wieprzowinę. Po prostu Polacy o tym zapomnieli. Ślimak były daniem postnym, zbliżają się święta. Warto to wykorzystać - apelował właściciel Snails Garden.

Zwrócił także uwagę, że cena ślimaków, wbrew obiegowej opinii, nie jest wcale wygórowana.

- Jeżeli chodzi o rynek HoReCa to filet wychodzi od 30 gr. Danie podane w restauracji, gdzie podaje się 6 sztuk na sposób po Burgundzku, czyli masełkiem czosnkowym, od nas wychodzi w cenie 2 zł. Jeżeli chodzi o podanie na stół u restauratora jest to od 12 zł. W Warszawie od 34 zł. Jak widać jest pole do popisu - zaznaczył.

Grzegorz Skalmowski odniósł się ponadto do problemu niskiego spożycia ślimaków, który tak w przypadku ryb jest dużym ograniczeniem. Jak zaznaczył w działaniach podejmowanych na rzecz zwiększenia konsumpcji Snails Garden skupiło się na edukacji poprzez gastronomię.

- My zaczęliśmy kampanię i edukację od kuchni, czyli tak naprawdę od kucharzy - przyznał.

- Nie robimy nic nowego. To już było. Chcemy tylko przywrócić ślimaka na polskie stoły. Myślę, że jest już czas na to, aby Polacy uświadomili sobie, że mamy bardzo dobre produkty u nas w kraju i możemy to bardzo dobrze wykorzystywać. Być może ślimak stanie się koniem napędowym branży rybnej - konkludował Grzegorz Skalmowski, właściciel Snails Garden. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grzegorz Skalmowski RSS ALERT    /    Snails Garden RSS ALERT    /    ślimaki RSS ALERT    /    ślimaki ekologiczne RSS ALERT    /    ślimaki hodowlane RSS ALERT    /    FRSiH2016 RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Darek 2017-07-16 09:26:24
    „Być może ślimak stanie się koniem napędowym branży rybnej...” - jak na razie to koń napędowy kilku cwaniaków. Ludzie sporo zainwestowali w hodowle i wszyscy utopili pieniądze, czasami nie małe. Najpierw człowieka omamią aby wyciągnąć pieniądze a potem gdy już ślimak gotowy do sprzedaży to jest szukanie dziury w całym. Znam wielu, którzy próbowali - nikomu nie udało się wyjść na plusie uwzględniając tylko bieżące wydatki. Sam straciłem cztery lata i ponad 200 tys. zł. Nie znam ŻADNEGO hodowcy, który zarobiłby choćby grosze. Na ślimakach zarabiają tylko liderzy sprzedający stada zarodowe i paszę.
  • Ekonom 2017-11-01 20:52:36
    Na Święta ślimaki idą jak woda do Francji, ale w postaci mięsa ...jak będziecie się upierać i hodować na Hiszpanię w klasie pierwszej, to już możecie zamykać HODOWLĘ ...hoduje się ślimaki na mięso... bez żadnej paszy...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.74.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!