Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Hiszpanie polubili polskie mięso i pieczywo

Według danych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w I półroczu 2016 r. wartość eksportu produktów rolno-spożywczych do Hiszpanii wzrosła aż o 27 proc. r/r. To najlepszy wynik od lat. W naszym eksporcie żywności do Hiszpanii prym wiedzie wołowina, w większych ilościach wysyłamy także drób, mięso z indyka, wyroby piekarnicze i cukiernicze oraz zboża - informuje Bank Zachodni WBK.

Hiszpanie polubili polskie mięso i pieczywo
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/BZ WBK
Data: 14-11-2016, 14:58

Według ekspertów Banku Zachodniego WBK, przy wykorzystaniu poprawiającej się koniunktury na Półwyspie Iberyjskim oraz przy odpowiedniej promocji naszej żywności, Hiszpania ma szansę wejść do czołówki najważniejszych odbiorców polskiej produkcji rolno-spożywczej.

Według danych GUS, w I półroczu br. wartość całego polskiego eksportu do Hiszpanii osiągnęła wartość prawie 2,7 mld EUR, notując wzrost o 11 proc. r/r. Na ten wynik w dużej mierze zapracowała właśnie branża spożywcza, która sprzedała w Hiszpanii towary o wartości 27 proc. większej niż rok temu. 

Już we wcześniejszych latach wzrosty eksportu polskiej żywności do ojczyzny paelli i gazpacho miały dwucyfrową dynamikę, z jedyną drobną przerwą w I półroczu 2015 r., kiedy zanotowano wzrost jednocyfrowy (o 6,8 proc. r/r.). Jednocześnie jednak Hiszpania nadal ma ogromny potencjał, aby umocnić swoją pozycję na liście naszych odbiorców, bo zgodnie z informacjami Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi na razie jest na 8. miejscu. Eksperci Banku Zachodniego WBK są przekonani, że w porównaniu do potencjalnych możliwości jest to pozycja stanowczo zbyt niska. Hiszpania to 5. najludniejszy kraj Unii Europejskiej a obecnie także jedna z jej największych i najszybciej rozwijających się gospodarek.

– Polska żywność z powodzeniem radzi sobie na największych europejskich rynkach i to nie tylko tych sąsiadujących z naszym krajem. Bardzo dużo sprzedajemy np. do Francji czy Włoch, mimo że kraje te są znaczącymi producentami żywności i same dużo eksportują. Polskim firmom udaje się wypracować na obu tych kierunkach sporą nadwyżkę handlową: 315 mln EUR w wymianie handlowej z Włochami i 304 mln EUR w wymianie z Francją. Wydaje się więc, że ujemny bilans z Hiszpanią, wynoszący po I półroczu br. aż 196 mln EUR, też możemy zmienić. Potrzebna jest tylko dobra strategia, jak wykorzystać sprzyjające okoliczności – wskazuje Olga Pietkiewicz z Banku Zachodniego WBK, szefowa International Desk, jednostki odpowiedzialnej za udzielanie bankowego wsparcia organizacyjnego i informacyjnego dla polskich eksporterów na rynkach zagranicznych.

Marcin Luziński, ekonomista Banku Zachodniego WBK zwraca uwagę, że hiszpańska gospodarka od kilku kwartałów rozwija się w dobrym tempie ok. 3 proc. r/r i jest napędzana przede wszystkim popytem wewnętrznym, w tym konsumpcją, której sprzyja poprawa na rynku pracy.

więcej informacji:

Hiszpania RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    eksport wołowiny RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    eksport pieczywa RSS ALERT    /    eksport polskej żywności RSS ALERT    /    BZ WBK RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!