• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Import mięsa wieprzowego wzrósł o ponad 80 proc.

Jak podaje MRiRW na podstawie wstępnych danych odnośnie handlu zagranicznego w okresie styczeń-listopad 2008 r. przywieziono do Polski niemalże 400 tys. ton surowego mięsa wieprzowego w porównaniu z 220 tys. ton w analogicznym okresie w 2007 r. (wzrost o 81 proc.). W tym samym czasie import trzody chlewnej żywej wzrósł ponad 3,5-krotnie do 50 tys. ton.
  • Autor: Bank Gospodarki Żywnościowej
  • Data: 03-02-2009, 14:42
Import mięsa wieprzowego wzrósł o ponad 80 proc.

W omawianym okresie rósł również eksport mięsa wieprzowego surowego i wyniósł blisko 234 tys. ton wobec 195 tys. ton rok wcześniej (wzrost o 20 proc.). Za dużą część tego wzrostu odpowiadały zwiększone wysyłki mięsa na Ukrainę z dopłatami unijnymi. Bilans polskiego handlu wieprzowiną poprawia duży eksport mięsa przetworzonego, który łącznie wyniósł ponad 110 tys. ton. Mimo tego, prawdopodobnie w ub.r. Polska po raz pierwszy od wielu lat uzyskała ujemne saldo handlu trzodą chlewną, wieprzowiną i jej przetworami.

W przypadku drobiu wyraźnie poprawił się bilans handlu zagranicznego - jednocześnie wzrastał eksport i malał import. Eksport mięsa drobiowego i podrobów wyniósł 236 tys. ton wobec 218 tys. ton rok wcześniej (wzrost o 8 proc.). W tym samym czasie import zmalał z 57 tys. ton w okresie styczeń-listopad 2007 r. do 32 tys. ton w analogicznym okresie 2008 roku (spadek o 44 proc.).

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W br. prawdopodobnie zmaleje zarówno import jak i eksport trzody i produktów wieprzowych. W kierunku ograniczania importu będzie działał słaby złoty, który powoduje, że mięso i tuczniki z Zachodu są drogie. Z kolei w kierunku zmniejszenia eksportu może działać ograniczenie zakresu refundacji eksportowych oraz oczekiwana niższa produkcja wieprzowiny. Z drugiej jednak strony słaby złoty powoduje, że eksport jest bardziej opłacalny, a polskie mięso bardziej konkurencyjne cenowo na zagranicznych rynkach. Ten czynnik w połączeniu z wciąż rosnącą produkcją drobiu, może oznaczać dalszy dynamiczny wzrost eksportu drobiu w 2009 roku.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!