Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Indykpol: Brak wsparcia dla drobiarstwa może doprowadzić do fali bankructw ubojni i hodowców

Jeśli pesymistyczny scenariusz dla branży drobiarskiej zrealizuje się to za kilka miesięcy polski rynek drobiu nie tylko zdominują zagraniczne koncerny, ale również mięso drobiowe trwale zdrożeje, co odczują konsumenci - poinformował w komunikacie Indykpol SA.

Indykpol: Brak wsparcia dla drobiarstwa może doprowadzić do fali bankructw ubojni i hodowców
Indykpol jest przygotowany do kryzysu, choć niewykluczone, że ograniczy on plany rozwojowe spółki - poinformowała spółka w komunikacie, fot. PTWP

Autor: Portalspozywczy.pl
Data: 24-04-2020, 13:01

Zarząd Indykpol S.A. opublikował kolejny komunikat o możliwym wpływie rozprzestrzeniania się wirusa SARS-COV-2 na wyniki finansowe Spółki i Grupy kapitałowej w 2020 roku.

Spółka stosuje się do wskazówek Światowej Organizacji Zdrowia oraz zaleceń krajowych służb sanitarno-epidemiologicznych. Z uwagi na zagrożenie związane z ptasią grypą już od początku roku w zakładach Grupy Kapitałowej Indykpol stosowane były zaostrzone zasady sanitarne. Uwzględniając nowe zagrożenie epidemiologiczne zasady te zostały dodatkowo zaostrzone.

Biorąc pod uwagę, że wirus SARS-COV-2 przenosi się przez bezpośrednie kontakty między ludźmi, zostały one ograniczone w sferze produkcyjnej i nieprodukcyjnej do niezbędnego minimum. Większość pracowników nieprodukcyjnych wykonuje pracę w trybie home office. W zakładzie produkcyjnym w Olsztynie został wprowadzony rozdział czasowy pomiędzy zmianami pracowniczymi.
W obiektach oraz zakładach Spółki i Grupy Kapitałowej wdrożone zostały wewnętrzne procedury mające na celu minimalizację zagrożenia dla pracowników i kontrahentów w tym dodatkowa dezynfekcja rąk, bezdotykowy pomiar temperatury ciała, noszenie masek ochronnych również poza przestrzenia produkcyjną. Przy wszystkich wejściach do zakładów produkcyjnych, oraz w biurach i na halach produkcyjnych znajdują się urządzenia z płynami dezynfekującymi. Zwiększona została ilość dozowników dezynfekujących na wydziałach produkcyjnych oraz ilość zabiegów mycia i dezynfekcji obszarów produkcyjnych.

Pandemia nie tylko zaburzyła funkcjonowanie producentów drobiu ale całkowicie zmieniła rynek produktów drobiarskich. Około 40% krajowej produkcji drobiu była dedykowana dla kanału HoReCa. Jego całkowite zamknięcie i to zarówno na rynku krajowym jak i na rynkach zagranicznych spowodowało znaczącą nadwyżkę drobiu. Na problemy z dostępnością kanałów sprzedaży nałożyły się dodatkowe koszty produkcji wynikające z konieczności reorganizacji procesów produkcyjnych w celu zapewnienia większego bezpieczeństwa pracowników przy obecnym zagrożeniu związanym z pandemią COVID-19.

Na rynku polskim znaczna część hodowców drobiu jak i ubojni funkcjonowała do tej pory bez stałych umów kontraktacyjnych. Dziś ubojnie takie mając kłopot ze sprzedażą mięsa ograniczają uboje i nie odbierają żywca od hodowców. Indykpol od lat funkcjonując w oparciu o pełną kontraktację, obecnie również realizuje produkcję ubojową i skup zgodnie z planem. Z uwagi na ogromną nadprodukcję drobiu ceny mięs nie zapewniają obecnie dodatnich marż producentom a hodowcom satysfakcjonujących cen żywca.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

INDIndykpol SA

więcej informacji:

koronawirus RSS ALERT    /    Indykpol RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2020 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!