Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Internetowe FRSiH: Kondycja branży mięsnej – kto stracił, kto zyskał? (relacja+zdjęcia)

Oprócz znanych od lat problemów, jak ptasia grypa czy ASF, branża mięsna musiała zmierzyć się w tym roku z ekonomicznymi i medycznymi skutkami pandemii, a także zaskakującymi propozycjami nowych przepisów. W dobie kryzysu nie zmienia się jedno - najlepiej poradzą sobie dobrze zdywersyfikowane firmy - to główne wnioski z sesji "Kondycja branży mięsnej – kto stracił, kto zyskał?" podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Internetowe FRSiH: Kondycja branży mięsnej – kto stracił, kto zyskał? (relacja+zdjęcia)
mięso na wtorek
Uczestnicy sesji "Kondycja branży mięsnej – kto stracił, kto zyskał?" podczas Internetowego FRSiH. fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 10-11-2020, 07:46

Zobacz nagranie całej debaty "Kondycja branży mięsnej – kto stracił, kto zyskał?" w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu:

Wstępem do dyskusji była rozmowa z Tomaszem Jakubiakiem, szefem kuchni, restauratorem, gospodarzem programu "Sztuka Mięsa”, ambasadorem kampanii „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje".

Jakubiak jest zdania, że odchodzenie od mięsa to kwestia trendu.

- My, Polacy kochamy wprowadzać u siebie szybko i na siłę rzeczy, które są modne za granicą. Trend niejedzenia mięsa zaczyna się pojawiać, ale nie jest to kwestia tego, że nagle stwierdziliśmy, że pomidor zastąpi kawałek wołowiny. Zwiększyła się świadomość konsumencka poprzez liczne programy i publikacje, które niestety mięso bardzo oczerniły i pokazały je w złym świetle. Był duży boom żeby to mięso w naszej głowie opisać jako produkt złego pochodzenia, a nie smaczny. Myślę jednak, że to chwilowe i przede wszystkim dotyczy dużych miast - dodał.

Jakubiak ocenił, że lekka nagonka medialna na mięso, paradoksalnie, wyszła branży na dobre.

- Uważam, że dobrze się stało, bo poprawiła się znacznie jakość mięsa, hodowli, dobrostanu. Niestety, w Polsce świadomość konsumencka jest dość niska, np. jeśli chodzi o certyfikowanie mięsa. Konsument próbuje samych warzyw i wierzy, że są one super zdrowe, ale wierzę, że za chwilę wróci do dobrego zwyczaju jakim jest mięso. Mięso nie zniknie z naszych stołów ani nie będzie grzechem. Jesteśmy wychowani na mięsie i to nie zniknie - podsumował.

W pierwszej części dyskusji rozmawialiśmy o aktualnych wyzwaniach branży: pandemii i jej wpływie na funkcjonowanie zakładów i eksport, ptasiej grypie, ASF, "piątce dla zwierząt" i unijnym Zielonym Ładzie.

Ludomir Biedecki, radca prawny, associated partner w Kancelarii Noerr wskazał, że w ostatnim czasie pojawia się coraz więcej pomysłów legislacyjnych, które zaskakują branżę mięsną.

- Obserwujemy szybkie zmiany, które zachodzą w tempie trudnym do nadążenia dla wszystkich. Przyznaję, że nawet branża prawnicza nie zawsze jest w stanie w pełni nadążyć za tymi zmianami, aby móc zapewnić komfort swoim klientom. Ubolewam też, że jakość nowych przepisów pozostawia sporo do życzenia, a kwestie interpretacyjne są skomplikowane nawet dla profesjonalistów - dodał.

więcej informacji:

FRSiH2020 RSS ALERT    /    Internetowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    Mięso na Wtorek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.67.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!