Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Jak problemy producentów z USA mogą wpłynąć na globalny rynek mięsa?

Biorąc pod uwagę zblokowanie sektora HoReCa należy przyjąć scenariusz, że w krótkim terminie Amerykanie mogą agresywnie poszukiwać zbytu na rynkach światowych. Tym samym, zrobi się bardzo ciasno dla mniejszych graczy - ocenia Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.

Jak problemy producentów z USA mogą wpłynąć na globalny rynek mięsa?
Problemy na rynku wewnętrznym mogą sprawić, że Amerykanie agresywnie będą poszukiwać zbytu na rynkach światowych, fot. shutterstock

Autor: KIPDiP
Data: 05-05-2020, 10:15

W USA firmy z branży mięsnej zmuszone są do ograniczania produkcji lub zamykania zakładów w wyniku rosnącej liczby zachorowań i śmiertelności pracowników z powodu COVID  – 19.  Dodatkowo zamknięcie HoReCa wywołało istotne ograniczenie krajowego popytu na mięso wszystkich gatunków: wieprzowiny, wołowiny, drobiu.

Część zakładów drobiarskich próbuje zarządzać ryzykiem rynkowym zmniejszając moce produkcyjne i redukując stada brojlerów kurzych (utylizacja części ptaków). Niedawno Smithfield Foods jeden z największych w kraju producentów wieprzowiny zamknął na czas nieokreślony swój zakład w Sioux Falls, w Południowej Dakocie, który stanowi aż 5% amerykańskiej produkcji wieprzowiny, po tym, jak prawie 300 pracowników pozytywnie przeszło testy na COVID - 19. Planowane były także kolejne zawieszenia działalności Smithfield w Stanie Missouri.

Koronawirus dotknął pracowników w prawie połowie z 11 zakładów przetwórstwa kurczaków Wayne Farms. Z kolei firma Sanderson Farms już na początku kwietnia poinformowała (za Reuters), że z uwagi na kłopoty z  kadrą pracowniczą, wyhamowuje ubój drobiu z 1,3 miliona do 1 miliona ptaków tygodniowo, w zakładzie Moultrie w Georgii. Sanderson ma potencjał  przetwarzania we wszystkich swoich rzeźniach  na poziomie 13,6 miliona kurczaków tygodniowo.

W związku z przeniesieniem popytu konsumenckiego na sprzedaż w supermarketach – z powodu zamknięcia restauracji, barów i stołówek – w Sanderson podjęto się przekształcenia wytwarzanego asortymentu. Z profilu produkcji „dużych ptaków” dostarczanych do gastronomii w kierunku produkcji mniejszych tuszek kurczaków w opakowaniach detalicznych. Na nadzwyczajną sytuację rynkową amerykańskie przedsiębiorstwo zareagowało także poprzez wdrożenie działań na szczeblu reprodukcji, czyli zmniejszanie liczby jaj nakładanych do  inkubacji. Kluczową przesłanką do takich ruchów było gwałtowne zmniejszenie zapotrzebowania na „duże ptaki” ze strony restauracji i gastronomii. Według przedstawicieli firmy popyt w tej kategorii sprzedaży spadł o 60-65 proc.

Przewidywania amerykańskich  analityków co do przyszłego rozwoju sytuacji na rynku mięsnym w USA są podzielone. Wielu ekspertów branżowych obawia się, że, mimo że zamknięcia stanowią ułamek produkcji żywności w kraju, wraz z nasileniem strajków pracowników, rozprzestrzenianiem się wirusa i zwiększoną liczbą przypadków śmiertelnych, wzrośnie ryzyko zagrożenia zapasów mięsa w kraju.

więcej informacji:

USA RSS ALERT    /    KIPDiP RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    Smithfield Foods RSS ALERT    /    eksport drobiu do Chin RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.186.117
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!