• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Japończycy rozpoczynają import drobiu z Turcji

W Japonii najwięksi handlowcy walczą o konsumenta w segmencie mięsa drobiu za sprawą rosnącego spożycia kurczaków przez Japończyków. Azjatyccy giganci, jak Sumitomo Corp. i Mitsubishi Corp. prześcigają się w zwiększaniu udziałów w działalności drobiarskiej. Pierwsza z japońskich firm zaplanowała, że w maju rozpocznie import udek i piersi kurcząt z Turcji w celu dalszej dystrybucji na rynku lokalnym - informuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.
  • Autor: KIPDiP
  • Data: 30-05-2018, 12:08
Japończycy rozpoczynają import drobiu z Turcji
fot. shutterstock

Z kolei Mitsubishi już w styczniu 2019 roku uruchomi zakład przetwórstwa kurcząt rzeźnych w Tajlandii w ramach lokalnego przedsięwzięcia joint venture przy współudziale z przedsiębiorstwami Itoham Yonekyu Holdings oraz  Betagro Group. Docelowo głównym odbiorcą ma być Japonia,  a pozostała część produkcji ma trafiać na rynek lokalny oraz na eksport, między innymi do Singapuru i Hongkongu.

Sumitomo będzie pierwszą firmą, która sprowadzi drób z Turcji - dopiero we wrześniu 2017 roku japońskie władze przyzwoliły na import z Turcji. Współpracować będzie z tureckim przetwórcą HasTavuk. W opinii Azjatów ​​ceny HasTavuk są o około 20% niższe w porównaniu do oferty na rynku lokalnym. Dodatkowym atutem tureckich zakładów, jest powszechność certyfikatów halal, co będzie miało szczególne znaczenie w pokryciu popytu na drób ze strony muzułmańskich konsumentów, zwłaszcza przed Igrzyskami Olimpijskim  2020.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Japonia jest największym importerem mięsa drobiowego na świecie przed Meksykiem i Arabią Saudyjską, sprowadzając rocznie około 1 mln ton. Japończycy konsumują  2,4 mln ton drobiu rocznie. Produkty z Brazylii i Tajlandii odpowiadają za  90% przywozu, a import z Chin jest ograniczony z powodu HPAI. Według prognoz japońskiego ministerstwa rolnictwa globalna konsumpcja mięsa kurcząt wzrośnie do 115,7 mln ton w 2027 roku, czyli będzie wyższa o 26 procent od średniej w latach 2014-2016.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • nowak 2018-05-30 13:15:54

    Co tu duzo mówić - rynek azjatycki to sen każdego producenta drobiu w Europie. Nasi drobiarze po podpisaniu umowy z Singapurem walczą o otwarcie rynku chińskiego. Nie jest to łatwa sprawa, ale gra jest warta świeczki - tym bardziej że rynek europejski jest przez nas najzwyczajniej zdobyty.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!