Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Karp w płatach lepszy od żywego - przekonuje Klub Gaja

Kampania społeczna ''Jeszcze żywy karp'', organizowana przez Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne Klub Gaja, już po raz kolejny ma zwrócić uwagę opinii publicznej na warunki transportu oraz sprzedaży karpi. Jej celem jest przekonanie klientów do kupowania karpi z lodu lub w płatach.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 17-12-2014, 13:37

Klub Gaja stara się uświadamiać Polaków w kwestii ochrony praw wigilijnych karpi. Jak podkreślają organizatorzy kampanii, wprowadzone masowo do obiegu żywe ryby odczuwają ból, strach oraz stres.

- Prawo polskie chroni karpie i inne ryby. Prokurator Generalny, szczegółowo wylicza jakie niewłaściwe traktowanie ryb jest łamaniem prawa. W świetle przepisów prawa znęcaniem się nad zwierzętami jest m.in. transportowanie żywych ryb w pojemnikach pozbawionych wody, foliowych workach lub koszykach. Z braku wiedzy i dopracowania procedur reagowania stosowanie ustawy o ochronie zwierząt wciąż napotyka na ogromne trudności praktyczne - podkreślają przedstawiciele stowarzyszenia.

Zdaniem Jacka Bożka, prezesa Klubu Gaja, w ciągu roku na polskie stoły trafia nawet 19 tys. ton karpi. Znaczna część to ryby żywe. Kupowanie ryb w płatach lub lodzie jest ciągle mało popularne. Przekłada się to na politykę sieci handlowych. Podobnie jak w ubiegłym roku jedynie dwie z nich - Lidl oraz Biedronka - zrezygnowały ze sprzedaży żywych ryb.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Bożek RSS ALERT    /    Klub Gaja RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    karpie z Polski RSS ALERT    /    karpie RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    świeże ryby RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.245.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!