Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Kierownik Cedrobu: Konsumpcja wędlin utrzymuje się na stałym poziomie

Nie od dzisiaj prymat wśród przetworów mięsnych mają parówki. Ale zaraz po nich plasują się wyroby szlachetne, a więc szynki, polędwice i wędzonki. Jest to segment, w którym pojawia się najwięcej nowych produktów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Katarzyna Skura, kierownik działu marketingu w Cedrobie.

Kierownik Cedrobu: Konsumpcja wędlin utrzymuje się na stałym poziomie

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 31-03-2012, 14:11

- Jakie wędliny cieszą się największym powodzeniem w okresie Wielkanocy?

- Na wielkanocnym stole oprócz tradycyjnych jajek, królują szynki, kiełbasy i wyroby pieczyste. W tym okresie wzrasta popyt na produkty wyższej jakości, a więc droższe i odwołujące się swym smakiem i wyglądem do tradycyjnych wyrobów. Dla Polaków religijne święto Wielkiej Nocy jest także okazją do rodzinnych spotkań, którym zgodnie z naszą tradycją towarzyszy obficie zastawiony stół.

- Czy w tygodniu poprzedzającym to święto sprzedaż znacząco rośnie?

- Dostępność produktów wędliniarskich powoduje, że nie ma zjawiska robienia zakupów na wiele dni przed Wielkanocą. W handlu detalicznym faktycznie ostatni tydzień przed świętami jest intensywny, ale i krótszy - w Wielką Sobotę zakupy robią tylko spóźnialscy. Jako, że klienci nie robią zapasów trzy, cztery dni po Wielkanocy sprzedaż wędlin powraca do normalnego poziomu. W kwietniu tak naprawdę będziemy mieli dwa szczyty sprzedażowe - pierwsze i ostatnie dni miesiąca. Układ kalendarzowy długiego majowego weekendu również sprzyja zwiększonym zakupom - tym razem produktów dedykowanych na grill.

- Można spotkać się z opinią, że generalnie Polacy jedzą coraz mniej wędlin...

- Konsumpcja wędlin w Polsce utrzymuje się na stałym poziomie. To zaoferowanie klientowi atrakcyjnych propozycji asortymentowych pozwala producentowi odnieść sukces na rynku. W tradycyjnym modelu jedzenia wędlina jest obecna zarówno w posiłkach porannych, jak i wieczornych. Na wysokość sprzedaży wędlina bezpośredni wpływ ma także zasobność portfeli konsumentów. Dlatego też istotnym jest odpowiedni dobór ceny do wartości produktu. Należy także pamiętać o umiejętnym dotarciu z ofertą do klienta, stąd coraz częstsze reklamy wędlin w środkach masowego przekazu.

- Widać jakiegoś rodzaju przesunięcie w rodzaju przetworów mięsnych wybieranych przez kupujących?

- Nie od dzisiaj prymat wśród przetworów mięsnych mają parówki. Ale zaraz po nich plasują się wyroby szlachetne, a więc szynki, polędwice i wędzonki. Jest to segment, w którym pojawia się najwięcej nowych produktów, często odwołujących się do tradycyjnych receptur i smaków. My także rozwijamy sprzedaż w tym kierunku poprzez wyroby wieprzowe marki Gobarto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Katarzyna Skura RSS ALERT    /    Cedrob RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    parówki RSS ALERT    /    Wielkanoc RSS ALERT    /    szynki RSS ALERT    /    wędzonki RSS ALERT    /    polędwice RSS ALERT

KOMENTARZE (7)

  • Wesoły 2012-04-01 10:24:59
    Prezes PKM Duda, Prezes ZM Henryk Kania i... Kierownik Cedrobu!
  • Ho ho ho 2012-04-01 12:08:36
    I kto z nich ma rację?
  • Wesoły 2012-04-02 09:44:44
    hahahahahahaah doskonały komentarz pani kierownik
  • ms 2012-04-02 10:20:36
    Panie Wesoły, czemu się pan czepia. Jeśli się nie podoba tekst, to proszę powiedzieć jak jest według pana, a nie mówić tylko, że ktoś inny się nie zna. Co konkretnie sie nie zgadza? Merytoryczne komentarze prosimy...
  • Wąski 2012-04-02 11:16:18
    Panie Redaktorze - ale Pan dobrał super zdjęcie - wprost do produktów firmy Cedrob - gratulację!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!