Kierownik Cedrobu: Konsumpcja wędlin utrzymuje się na stałym poziomie
Nie od dzisiaj prymat wśród przetworów mięsnych mają parówki. Ale zaraz po nich plasują się wyroby szlachetne, a więc szynki, polędwice i wędzonki. Jest to segment, w którym pojawia się najwięcej nowych produktów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Katarzyna Skura, kierownik działu marketingu w Cedrobie.

- Jakie wędliny cieszą się największym powodzeniem w okresie Wielkanocy?
- Na wielkanocnym stole oprócz tradycyjnych jajek, królują szynki, kiełbasy i wyroby pieczyste. W tym okresie wzrasta popyt na produkty wyższej jakości, a więc droższe i odwołujące się swym smakiem i wyglądem do tradycyjnych wyrobów. Dla Polaków religijne święto Wielkiej Nocy jest także okazją do rodzinnych spotkań, którym zgodnie z naszą tradycją towarzyszy obficie zastawiony stół.
- Czy w tygodniu poprzedzającym to święto sprzedaż znacząco rośnie?
- Dostępność produktów wędliniarskich powoduje, że nie ma zjawiska robienia zakupów na wiele dni przed Wielkanocą. W handlu detalicznym faktycznie ostatni tydzień przed świętami jest intensywny, ale i krótszy - w Wielką Sobotę zakupy robią tylko spóźnialscy. Jako, że klienci nie robią zapasów trzy, cztery dni po Wielkanocy sprzedaż wędlin powraca do normalnego poziomu. W kwietniu tak naprawdę będziemy mieli dwa szczyty sprzedażowe - pierwsze i ostatnie dni miesiąca. Układ kalendarzowy długiego majowego weekendu również sprzyja zwiększonym zakupom - tym razem produktów dedykowanych na grill.
- Można spotkać się z opinią, że generalnie Polacy jedzą coraz mniej wędlin...
- Konsumpcja wędlin w Polsce utrzymuje się na stałym poziomie. To zaoferowanie klientowi atrakcyjnych propozycji asortymentowych pozwala producentowi odnieść sukces na rynku. W tradycyjnym modelu jedzenia wędlina jest obecna zarówno w posiłkach porannych, jak i wieczornych. Na wysokość sprzedaży wędlina bezpośredni wpływ ma także zasobność portfeli konsumentów. Dlatego też istotnym jest odpowiedni dobór ceny do wartości produktu. Należy także pamiętać o umiejętnym dotarciu z ofertą do klienta, stąd coraz częstsze reklamy wędlin w środkach masowego przekazu.
- Widać jakiegoś rodzaju przesunięcie w rodzaju przetworów mięsnych wybieranych przez kupujących?
- Nie od dzisiaj prymat wśród przetworów mięsnych mają parówki. Ale zaraz po nich plasują się wyroby szlachetne, a więc szynki, polędwice i wędzonki. Jest to segment, w którym pojawia się najwięcej nowych produktów, często odwołujących się do tradycyjnych receptur i smaków. My także rozwijamy sprzedaż w tym kierunku poprzez wyroby wieprzowe marki Gobarto.

CENY HURTOWE

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.