Konsumenci chętnie sięgają po lokalne produkty. Ważna jakość, a mniej ekologia czy cena
- Autor: MondayNews
- Data: 05-11-2018, 09:01

Rozpoznawanie produktów
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez portal Reklama FMCG oraz Grupę Mobilną Qpony-Blix, konsumenci w różny sposób rozpoznają produkty lokalnych wytwórców. Jednak największe znaczenie ma opakowanie – 36%. Potem są wymieniane dane producenta – 19%. Następnie jest wskazywana etykieta – 12%.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
– Opakowanie jest całościowym, charakterystycznym wyróżnikiem produktu. Obejmuje m.in. projekt plastyczny i kolorystykę. Etykieta i dane producenta są na ogół mniej widoczne. Trzeba doczytać wszystkie informacje, umieszczone małym drukiem, a to już wymaga pewnego wysiłku od konsumenta – wyjaśnia Izabella Byszewska, prezes Zarządu Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego.
Zaledwie 12% badanych nie ma potrzeby rozpoznawania tego, czy dany produkt jest lokalny. Według Marcina Lenkiewicza, wiceprezesa Grupy Mobilnej Qpony-Blix, takich osób będzie ubywało. Konsument staje się coraz bardziej świadomy i poszukuje m.in. artykułów ekologicznych od lokalnych producentów. Oni z kolei powoli zaczynają tworzyć silne marki, które z czasem będą mocniej zapadać w pamięć.
Sięganie po lokalne
– Łącznie 62% ankietowanych stwierdziło, że chętnie sięga po produkty lokalnych wytwórców. W mojej ocenie, to jest dobry wynik. Świadczy to o tym, że klienci interesują się takimi artykułami. Sklepy, które odpowiednio eksponują towary regionalne, są lepiej postrzegane przez konsumentów. Tylko 1 na 5 respondentów deklaruje, że nie ma potrzeby nabywania takich artykułów – informuje Mateusz Chołuj z portalu Reklama FMCG.
Prawie dwa razy więcej osób było raczej na tak – 41%, niż w pełni przekonanych o tym, że chętnie sięga po lokalne produkty – 21%. Zdaniem Izabelli Byszewskiej, przeważające niezdecydowanie klientów może wynikać z niedostatecznej promocji wyrobów. A to z kolei jest związane z dominacją sklepów wielkopowierzchniowych na rynku. Wskazane artykuły giną wśród globalnych ofert.
– Tylko 14% ankietowanych nie jest zainteresowanych sięganiem po tego typu produkty. Dla nich ważniejsze są inne cechy towaru. W tej grupie konsumentów mogą być m.in. osoby, które są mocno przywiązane do swoich ulubionych, międzynarodowych marek i tylko takie wybierają – komentuje Marcin Lenkiewicz.
Motywacje klientów
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Dlaczego mięso drożeje? Dwa kluczowe czynniki
-
Zakład Mięsny Wolarek: Mimo inflacji popyt na nasze wyroby nie maleje
-
Czy sieci akceptują wyższe koszty branży mięsnej?
-
mięso na wtorek
Ceny mięsa w sklepach rosną. Jak duże podwyżki zaakceptują sieci?
-
Do KE trafił projekt zakazujący hodowli zwierząt
-
Bartosz Urbaniak na EEC: Czeka nas katastrofa klimatyczna
-
Drastyczne podwyżki. W marcu ceny produktów rolnych były wyższe o 35,9 proc. r/r
-
Wędzarnia Marózek o Wielkanocy i wejściu do sieci handlowych
-
mięso na wtorek
JBB z nową strategią na 30-lecie firmy
-
Efekt szminki w dyskontach. "Kaczki zamiast kurczaków"
komentarze (1)
Nie znalazłem odpowiedzi jak pytano o ekologiczne pochodzenie produktów. Samo stwierdzenie, że "ekologia" była wymieniona w małym procencie, jest nieostre. Celem badania były produkty regionalne, a przecież w tej kategorii są zarówno produkty z certyfikatem ekologicznym, jak i tylko uznane za regionalne.
Odpowiedz