Wśród kampanii poświęconych polskiej żywności najbardziej rozpoznawalną jest obecnie "Nowa Jakość w drobiarstwie". Kampania promująca wysokiej jakości drób z certyfikatem QAFP (Quality Assurance for Food Products) podobała się aż 65 proc. Polaków. Badania wykazały, że spot emitowany w ramach kampanii zna 45 proc. respondentów, a 35 proc. rozpoznaje logo z hasłem "Sprawdzony drób". Okazuje się, że kampania jest nie tylko najlepiej kojarzona, ale także najbardziej skuteczna. Znak QAFP cieszy się bowiem coraz większym zaufaniem wśród konsumentów.

Badania potwierdziły, że certyfikowanie żywności jest odpowiedzią na wymagania współczesnych konsumentów. Aż 70 proc. Polaków uważa, że mięso drobiowe ze znakiem jakości jest przede wszystkim bezpieczne oraz spełnia wysokie standardy higieniczne i sanitarne. Blisko 70 proc. Polaków deklaruje, że będzie kupować mięso drobiowe z certyfikatem QAFP. 45 proc. twierdzi, że certyfikowane mięso jest zawsze świeże i zawsze tej samej jakości.

Polacy nie obawiają się o jakość mięsa drobiowego. Aż 80 proc. twierdzi, że jest bezpieczne, ma wiele zastosowań, a ponadto jest proste i wygodne w przygotowaniu. Jak wykazały badania, mimo fali nieprawdziwych informacji o polskim drobiu, tylko 5% Polaków obawia się, że mięso drobiowe może zawierać chemiczne dodatki.

Prawie wszyscy Polacy (98 proc.) jedzą mięso drobiowe, a niemal 2/3 z nich deklaruje, że jada je często. Polski drób docenili również Europejczycy. Od 2005 roku zwiększyliśmy eksport do UE aż dwunastokrotnie i obecnie znajdujemy się w ścisłej czołówce eksporterów mięsa drobiowego. W sumie wysyłamy już 30 proc. całej polskiej produkcji. W 2012 roku eksport drobiu na rynki światowe wynosił blisko 520 tys. ton ogółem. Najwięcej wysyłamy go do Niemiec (92 tys. ton), Wielkiej Brytanii (47 tys. ton) i Czech (51 tys. ton).

Sukces eksportowy drobiu to wynik ciągłego podnoszenia standardów. W styczniu 2011 roku został wprowadzony System Gwarantowanej Jakości Żywności (QAFP), który stawia producentom wysokie wymagania.

- W naszym systemie zapewniamy, że traktowanie zwierząt na fermie, ale też w transporcie musi spełnić jak najwyższe standardy, opisane w założeniach programu. Kontrola odbywa się przez niezależnych audytorów, certyfikujących zarówno producentów, hodowców, jak i dystrybutorów. System prowadzi do uwiarygodnienia produkcji, a przez to zapewnienia większego bezpieczeństwa. To, co robimy, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów - mówi Tomasz Sandomierski, koordynator kampanii Nowa Jakość w drobiarstwie, promującej system QAFP.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl