Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Koronawirus zatrzyma renesans lad mięsnych w polskim handlu?

Kiedy na początku marca publikowaliśmy tekst o korzystnych perspektywach rozwoju lad mięsnych w sieciach handlowych, nie sądziliśmy, że główne tezy tej publikacji trzeba będzie zweryfikować już po kilku tygodniach. Pandemia koronawirusa zupełnie przemodelowała zarówno podstawowy koszyk Polaków, jak i sposób robienia zakupów. Czy koronawirus zatrzyma renesans lad mięsnych?

Koronawirus zatrzyma renesans lad mięsnych w polskim handlu?
mięso na wtorek
Czy pandemia zatrzyma renesans lad mięsnych w polskim handlu? Eksperci są podzieleni. fot. shutterstock

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 25-05-2020, 15:48

Na przełomie lutego i marca przyjrzeliśmy się ladom mięsnym w sklepach w kontekście znaczących inwestycji Biedronki w to rozwiązanie. Jak podkreślali zapytani przez nas eksperci, nie było w tym nic dziwnego. Polacy od lat postrzegają mięso kupowane z lady jako świeższe i lepszej jakości niż produkt pakowany. W dodatku markety posiadające stoisko mięsne są przez konsumentów postrzegane o wiele lepiej niż te, które takiego punktu nie mają. Zainteresowanych odsyłamy do pełnej wersji tekstu.

Pojawienie się w Polsce pandemii koronawirusa i związane z tym wprowadzanie dodatkowych obostrzeń m.in. w handlu kompletnie zmieniły sposób robienia zakupów.  Czy nowa rzeczywistość zweryfikowała postawione zaledwie trzy miesiące temu tezy? Postanowiliśmy o to zapytać tych samych ekspertów, którzy, jak się okazuje, są dość mocno podzieleni w swoich ocenach.

Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry Market Research wskazuje, że choć sytuacja związana z pandemią się stabilizuje, zachowania zakupowe Polaków zmieniły się na dobre.

- Wiele osób poczuło się pewniej gdy otwarto restauracje i zniesiono część ograniczeń, ale pandemia w Polsce nie opada i cały czas mamy świadomość zagrożenia. W pierwszym etapie pandemii znacznie więcej osób niż wcześniej wybierało produkty z długim terminem ważności. Sporo konsumentów (blisko 1/3) przyznawało, że kupuje tylko produkty pakowane, co oznacza rezygnację z produktów świeżych. Także i teraz kupowanie mięsa z lad z obsługą jest niezbyt przyjemne. Zasłony i przyłbice w praktyce tworzą istotną barierę dla zakupów dokonywanych w ten sposób. Jesteśmy wciąż wyczuleni na kwestie higieny, łatwiej i bezpieczniej jest kupić produkt pakowany niż dotykany przez personel, nawet w rękawiczkach. Poza tym, w sytuacji, gdy robimy zakupy rzadziej, nie będziemy kupować tyle samo produktów świeżych, co przed pandemią - dodaje.

więcej informacji:

Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Andrzej Faliński RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    lady sklepowe RSS ALERT    /    sklepy mięsne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!