Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Kotlina Natury: Pora przestać bronić się i tłumaczyć przed aktywistami

- Organizacje prozwierzęce, utrwalając stereotypy dotyczące chowu, stawiają w hodowców w pozycjach obronnych. Pora przestać się tylko bronić i tłumaczyć, a zacząć pokazać jak zmienia się ten przemysł i dyskutować o przyszłości, potencjalnych korzyściach i zagrożeniach wynikających ze zmian - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Adrian Wyrwiński, prezes zarządu firmy Aktiw Sp. z o.o., właściciela marki "Kotlina Natury".

Kotlina Natury: Pora przestać bronić się i tłumaczyć przed aktywistami
Adrian Wyrwiński, prezes zarządu firmy Aktiw Sp. z o.o. wskazuje, że organizacje prozwierzęce są potrzebne, ale wiele z ich działań stawia hodowców w pozycji obronnej. fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 05-01-2021, 10:00

Adrian Wyrwiński nie ma wątpliwości, że kampanie społeczne oraz praca organizacji prozwierzęcych są bardzo potrzebne.

- Dzięki ich staraniom poprawia się jakość życia zwierząt, a w hodowli zaczynają panować coraz wyższe standardy. Jednak wiele z tych emocjonalnych przekazów zakrzywia rzeczywistość, co doprowadza do utrwalania zamknięcia środowiska hodowców na zewnętrznych obserwatorów. Utrwalając stereotypy dotyczące chowu, stawia się w hodowców w pozycjach obronnych. Pora przestać się tylko bronić i tłumaczyć, a zacząć pokazać jak zmienia się ten przemysł i dyskutować o przyszłości oraz potencjalnych korzyściach i zagrożeniach wynikających ze zmian - dodaje.

Prezes firmy Aktiw wskazuje, że jego firma chce pokazywać klientom jak wygląda chów w Kotlinie Natury.

- Zdjęcia publikujemy na naszych kanałach na mediach społecznościowych oraz na stronie www. Choć mamy jeszcze sporo do zrobienia, stopniowo zwiększamy udział jaj z wolnego wybiegu w całości naszej hodowli. Budujemy kolejne przestronne kurniki, a stare budynki przekształcamy, by nioski miały więcej miejsca i żyły w komfortowych warunkach - mówi.

Wyrwiński podkreśla, że coroczne badania rynku pokazują, że czynnik dobrostanu zwierząt staje się coraz bardziej istotny w wyborach konsumenckich.

- Mam nadzieję, że niedługo stanie się równie istotny jak cena. Konsumenci najczęściej wybierają „trójki” ze względu na atrakcyjną cenę. Choć koszt produkcji tych jaj rzeczywiście jest mniejszy niż dwójek czy jedynek, to ich niska cena w sklepach sprawia, że produkcja okazuje się coraz mniej opłacalna dla hodowców. Konsumenci wybierający jaja z chowów alternatywnych są chętni zapłacić więcej, właśnie ze względu na lepszą jakość życia zwierząt. I takich klientów przybywa, wiec rozwój chowów alternatywnych jest jedynym kierunkiem - podsumowuje.

Jesteś producentem lub eksporterem? Dodaj swoje ogłoszenie kupna/sprzedaży w naszym nowym serwisie Giełda Rolna!

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Adrian Wyrwiński RSS ALERT    /    Kotlina Natury RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    Aktiw RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.232.133.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!