Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Kowalewski, Hortimex: Firmy, które już eksperymentują z alternatywami mięsa, mają większe szanse niż konserwatyści

- Konsumenci chcą roślinnych alternatyw, niezależnie od tego, jak je nazwiemy i co więcej – za naprawdę dobre alternatywy skłonni są zapłacić więcej. Zatem instytucje powołane dla ochrony konsumentów powinny temat monitorować, ale decyzje powinny być wyważone i racjonalne - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex.

Kowalewski, Hortimex: Firmy, które już eksperymentują z alternatywami mięsa, mają większe szanse niż konserwatyści
Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex ocenia, że trend roślinny nie jest zagrożeniem dla branży mięsnej. fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 30-10-2020, 09:48

Mateusz Kowalewski, prezes zarządu spółki Hortimex, weźmie udział w debacie "Zarządzanie w 'zdalnych' czasach. Wyzwania liderów" podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu, które odbędzie się 3-4 listopada br.

ZAREJESTRUJ SIĘ

Jak informowaliśmy 23 października, Parlament Europejski odrzucił propozycję zastrzeżenia nazw produktów takich jak stek czy parówki wyłącznie dla wyrobów zawierających mięso. Z drugiej strony opowiedział się za utrzymaniem restrykcji dotyczących nazewnictwa roślinnych alternatywnych produktów mleczarskich. Chodzi na przykład o zakazanie używania nazw "jogurt" czy "substytut sera" w odniesieniu do wyrobów, które nie mają pochodzenia mlecznego.

Prezes Hortimeksu uważa, że na rynku wygrywają ci, którzy podążają za zmianą, nie zaś ci, którzy się jej sprzeciwiają.

- Te firmy, które już eksperymentują z alternatywami mięsa, mają większe szanse niż konserwatyści. Konsumenci pragną produktów roślinnych, więc czemu przetwórcy mięsa czy nabiału nie mieliby im ich zaoferować? Czy stanowi to zagrożenie dla branży mięsnej czy nabiałowej? Globalnie zapewne niewielkie. Na razie i tak ogrom popytu skierowany jest na produkty tradycyjnie mięsne czy nabiałowe. Czy może się to diametralnie zmienić? Dziś nie wiadomo, ale jeśli tak ma być, to się stanie, czy to się takiej czy innej branży podoba, czy nie. To tak jak z popytem na muzykę. Kiedy rozwijał się internet, niektórzy artyści nie chcieli przyjąć do wiadomości, że nieuchronnie kończy się epoka zarabiania na fizycznych nośnikach (płyty, kasety, CD). Że trzeba zmienić model biznesowy, by w inny sposób zarabiać na muzyce (platformy, koncerty). Ci, którzy to zrozumieli, szybko przestawili się na inny sposób funkcjonowania, zaś konserwatywna reszta najpierw polamentowała a później zaczęła robić to samo. Spodziewam się, że w naszej branży będzie podobnie i dlatego Hortimex już od jakiegoś czasu rozwija ofertę surowców pozwalających na tworzenie roślinnych alternatyw dla tradycyjnych produktów spożywczych - wskazuje.

Kowalewski jest zdania, że rozgraniczenie „tak dla zamienników mięsa”, „nie dla zamienników sera” to, z jednej strony, miara siły lobby, ale z drugiej także kwestia czasu, gdy prawo takie stanowiono.

- Celem zakazów stosowania nazw „masło” czy „ser” dla produktów je udających, była ochrona konsumentów przed usiłowaniem sprzedaży produktów masło- czy seropodobnych, które produkowano taniej, ale sprzedawano w cenie masła czy sera. Dzisiejsze zagadnienie jest inne: konsumenci chcą roślinnych alternatyw, niezależnie od tego, jak je nazwiemy i co więcej – za naprawdę dobre alternatywy skłonni są zapłacić więcej. Zatem instytucje powołane dla ochrony konsumentów powinny temat monitorować, ale decyzje powinny być wyważone i racjonalne - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mateusz Kowalewski RSS ALERT    /    Hortimex RSS ALERT    /    zamienniki mięsa RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.113.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!