Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Kowalewski, Hortimex: Producenci roślinnych alternatyw nie chcą nabierać konsumentów

- Producenci roślinnych alternatyw nie chcą nabierać konsumentów, lecz celują w rozwijający się segment rynku. Zakazywanie używania pewnych określeń nie zmieni tego popytu, najwyżej zmusi producentów do większej kreatywności - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex.

Kowalewski, Hortimex: Producenci roślinnych alternatyw nie chcą nabierać konsumentów
Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex wskazuje, że próby wprowadzenia zakazu dla wegeburgerów to użycie słusznej argumentacji w niesłusznej, przegranej sprawie. fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 27-10-2020, 11:18

 

Mateusz Kowalewski, prezes zarządu spółki Hortimex, weźmie udział w debacie "Zarządzanie w 'zdalnych' czasach. Wyzwania liderów" podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu, które odbędzie się 3-4 listopada br.

ZAREJESTRUJ SIĘ

Jak informowaliśmy 23 października, Parlament Europejski odrzucił propozycję zastrzeżenia nazw produktów takich jak stek czy parówki wyłącznie dla wyrobów zawierających mięso. Z drugiej strony opowiedział się za utrzymaniem restrykcji dotyczących nazewnictwa roślinnych alternatywnych produktów mleczarskich. Chodzi na przykład o zakazanie używania nazw "jogurt" czy "substytut sera" w odniesieniu do wyrobów, które nie mają pochodzenia mlecznego.

Mateusz Kowalewski jest zdania, że w całej tej sprawie mamy do czynienia z użyciem słusznej argumentacji w niesłusznej, przegranej sprawie.

- Zgadzam się, że konsumentów nie należy wprowadzać w błąd. Nie można nazywać masłem, produktu, który np. jest mieszaniną tłuszczu zwierzęcego i roślinnego, udaje prawdziwe masło, zaś taki zabieg ma wprowadzić w błąd konsumenta, który w cenie prawdziwego masła kupi tańszy jego substytut. Ale „masło orzechowe” to sprawa oczywista – to nie jest substytut masła, to inny produkt. Dlatego tu prawodawca postąpił niesłusznie, zakazując stosowania takiego nazewnictwa, czego dowodem jest niezmieniony popyt - dodaje.

Prezes firmy Hortimex wskazuje, że podobnie jest z wegeburgerem czy „roślinnymi kiełbaskami”.

- Te produkty adresowane są do określonego, świadomego konsumenta, który motywowany jest albo światopoglądem („nie chcę cierpienia zwierząt”) albo chęcią stosowania określonej diety („chcę wyeliminować / zredukować poziom spożycia białek zwierzęcych”). Producenci roślinnych alternatyw nie chcą nabierać konsumentów, lecz celują w rozwijający się segment rynku. Zakazywanie używania pewnych określeń nie zmieni tego popytu, najwyżej zmusi producentów do większej kreatywności. Tradycyjnie kotlet jest mięsny, ale chętnie spróbuję kotleta bezmięsnego, zaś moja firma pomoże takiego wyprodukować - wskazuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mateusz Kowalewski RSS ALERT    /    Hortimex RSS ALERT    /    zamienniki mięsa RSS ALERT    /    zamienniki mleka RSS ALERT    /    masło orzechowe RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • ja 2020-10-28 08:08:17
    mięso jest przyczyną wielu rodzajów raka, ogranicz spożycie mięsa wszelkiego rodzaju
  • Artur 2020-10-28 16:39:01
    Głos rozsądku

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.184.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!