Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

KRD-IG broni funduszy promocji i oceny wartości użytkowej drobiu

Krajowa Rada Drobiarstwa-Izba Gospodarcza stanowczo sprzeciwiła się przedstawionym przez Krajową Izbę Producentów Drobiu i Pasz oraz "Poldrób" informacjom oraz tezom dotyczącym likwidacji zbędnych obciążeń polskiego drobiarstwa.

KRD-IG broni funduszy promocji i oceny wartości użytkowej drobiu
Dariusz Goszczynski, dyrektor generalny KRD-IG skrytykował postulaty KIPDIP i Poldrobu ws. funduszy promocji, fot. za youtube

Autor: Portalspozywczy.pl
Data: 28-04-2020, 11:03

Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz oraz Ogólnopolski Związek Producentów Drobiu „Poldrób” zwróciły się do premiera Mateusza Morawieckiego o zmiany w przepisach. Jak przekonują,  dzięki likwidacji zbędnych obciążeń (chodzi m.in. o zawieszenie wpłat na fundusze promocji i zmniejszenie opłat weterynaryjnych do poziomu rekomendowanego przez Unię Europejską) polskie drobiarstwo może zaoszczędzić nawet 140 mln zł.

Krytyczne stanowisko wobec postulatów KIPDiP i "Poldrobiu" zgłosiła Krajowa Rada Drobiarstwa-Izba Gospodarcza.

Jak czytamy w piśmie, podpisanym przez dyrektora generalnego organizacji, Dariusza Goszczyńskiego, a skierowanym do premiera Morawieckiego oraz ministra Ardanowskiego, KRD-IG stanowczo sprzeciwia się przedstawionym informacjom oraz tezom dotyczącym likwidacji zbędnych obciążeń polskiego drobiarstwa.

- Prezentowany przez obie organizacje materiał zawiera zmanipulowane i niepełne informacje
wprowadzające odbiorców w błąd - wskazuje KRD-IG:

- Podawanie kwoty 60 mln złotych, jaka wpływa na rzecz Funduszy Promocji w kontekście „likwidacji zbędnych obciążeń polskiego drobiarstwa” jest nieuprawnioną manipulacją wprowadzającą w błąd opinię publiczną. Fundusze Promocji Produktów Rolno-Spożywczych składają się z 10 funduszy i tylko jeden z nich dotyczy mięsa drobiowego. Roczne wpływy na ten fundusz stanowią kwotę ok. 12 mln złotych. Opłata, która jest odprowadzana na rachunki poszczególnych funduszy stanowi 1/1000 wartości produktów. Należy wyjaśnić, że Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi rozpoczęło prace nad utworzeniem ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych na wniosek samych organizacji branżowych, które domagały się stworzenia, na wzór rozwiązań funkcjonujących w innych państwach Unii Europejskiej, skutecznego mechanizmu promocji polskich produktów spożywczych. Fundusze Promocji są głównym źródłem pozyskania przez organizacje branżowe środków finansowych na udział w programach promocyjnych dofinansowanych w 80% przez Komisję Europejską. Tak więc służą pozyskaniu 4-krotnie większych środków unijnych i poprzez realizowane kampanie promocyjne zdecydowanie przyczyniają się podnoszeniu konkurencyjności sektora na rynkach międzynarodowych - czytamy w liście.

KRD-IG nie ma wątpliwości, że działalność Funduszy Promocji to unikalny mechanizm wsparcia całego polskiego sektora rolno-spożywczego w zakresie promocji, w tym kształtowania pozytywnego wizerunku polskich produktów rolno-spożywczych.

więcej informacji:

Dariusz Goszczyński RSS ALERT    /    KRD-IG RSS ALERT    /    Krajowa Rada Drobiarstwa RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT    /    KIPDiP RSS ALERT    /    Poldrób RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2020 RSS ALERT    /    fundusze promocji RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Antoni 2020-04-29 22:09:53
    Fundusze promocji są kolejnym podatkiem płaconym przez rolnika ! Przetwórcy i "KOLEDZY" oraz cała rzesza urzędników dzielących pieniądze z tej "daniny" między SWOICH właśnie za te nasze potrącone z faktur sprzedaży kwoty dobrze się bawią! Panie Ministrze , czas zakończyć to złodziejstwo w białych rękawiczkach !
  • Antoni 2020-04-29 23:30:33
    Jeżeli KRD tak broni Funduszy Promocji , to może już nastał czas aby składki od wartości produkcji 0,1 % - ten ułamek procenta ! - zaczęli płacić przetwórcy drobiu , giganci spijający całą śmietankę : CEDROB, INDYKPOL, ANIMEX, WIPASZ, SUPERDROB, RESDROB, DROSED i mniejsi : ROLMEX, PROSPER, ROLDROB, KPS FOOD, PROFI, BEST FOODS, BOMADEK, PAGO, PODOLSKI, ANIMPOL i reszta... Za 2017 rok wartość produkcji drobiarskiej -przetworzonej - wynosiła około 18, 44 miliardów złotych . Po zewnętrznych znamionach luksusu widać, że stać "ICH" na ten wydatek , te drobne 0,1 % ! Kurczak w skupie wolnorynkowym na dzisiaj 2 zł za kg! przy kosztach produkcji 3,22 zł/kg . W połowie miesiąca cena skupu była 1,6 za kg !!! bo COVID19 ....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!