Goszczyński przypomniał, że polskie gęsi wciąż mają większą renomę za granicą niż w kraju.

- W 2018 r. wyprodukowaliśmy 32 tys. ton, gęsiny z czego 19 tys. ton wyeksportowaliśmy. Największym odbiorcą są Niemcy, a następnie Francja, z kolei na na rynkach państw trzecich przoduje Hongkong, gdzie wysłaliśmy w ub. roku 2,4 tys ton. W Japonii wizytówką Polski jest niezwykle popularny gęsi puch - dodał.

W ocenie dyrektora KRD-IG polska gęsina wymaga promocji. 

- Dlatego zamierzamy wystąpić o Chronione Oznaczenie Geograficzne dla polskiej gęsi owsianej, aby znalazła się gronie najbardziej renomowanych produktów, znaleźć się na tej samej półce co francuskie sery czy wina - dodał Goszczyński.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl


Największa konferencja poświęcona sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce 7-8 listopada 2022 • Warszawa • Hotel Sheraton Grand Warsaw

Zarejestruj się!