• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

KRM zatwierdził projekt ustawy o funduszach promocji żywności

- Zaakceptowanie ustawy o funduszach promocji artykułów rolno-spożywczych przez Komitet Rady Ministrów to bardzo dobra wiadomość. Długo czekaliśmy na tę decyzję - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-01-2009, 15:19
KRM zatwierdził projekt ustawy o funduszach promocji żywności

Związek Polskie Mięso walczył o zmiany w prawie od ponad trzech lat. - Rząd zatwierdził finalny projekt ustawy, będący kompromisem pomiędzy rolnikami a przetwórcami. Teraz proces legislacyjny powinien potoczyć się bardzo szybko - uważa Choiński. - Prace zajęły wiele czasu, ale liczy się efekt. Najważniejszą z korzyści wynikających z ustawy, będzie możliwość zgodnego z prawem gromadzenia funduszy na promocję artykułów spożywczych - dodaje.

Zdaniem Andrzeja Gantnera, dyrektora generalnego Polskiej Federacji Producentów Żywności, ustawa ułatwi lewarowanie funduszy z UE. - Trzeba jednak zauważyć, że sumy przeznaczone na fundusze promocji nie są wielkie. To około 20-30 mln. zł. Jeżeli wprowadzenie na krajowy rynek nowego produktu kosztuje około 50 mln., widoczna staje się skala dotacji. Inne kraje, jak Dania czy Niemcy mogą liczyć na o wiele większe wsparcie. Niemniej, dofinansowanie będzie korzystne, o ile będzie się je rozsądnie wykorzystywać - mówi Gantner.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Efektem ustawy będzie powstanie funduszy, które powinny wesprzeć promocję polskiej żywności. - Dzięki nim poszczególne branże będą mogły wykorzystywać w większym niż dotychczas stopniu fundusze unijne. Nie będzie jednak możliwe prowadzenie promocji konkretnych polskich marek - mówi dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Według prezesa Związku Polskie Mięso, ustawa znacząco wpłynie na status polskich produktów za granicą. - Marka polskiej żywności bardzo zyska. Polskie produkty znajdą się na odpowiednio wyeksponowanym miejscu na półkach zagranicznych sklepów - podkreśla Choiński.

- Moim zdaniem ustawa ma szanse wejść w życie najpóźniej w połowie roku - ocenia Gantner.

 

 

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Sknerus McKwacz 2009-01-21 21:46:03

    20-30 mln? I co - mamy sobie zrobić z tego skręta? Śmieszne...

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!