Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Mięso

Krytyczna opinia influencera może mieć ogromny wpływ na wyniki sprzedaży

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 05-06-2018, 15:31
- Poza samym podglądaniem działań konkurencji i marek, które dyktują trendy, przedstawiciele branży mięsnej muszą obserwować również aktywność influencerów, którzy już od kliku lat są liderami opinii i których pozycja stale się umacnia. Pojedyncza opinia niezadowolonego klienta niekiedy może pozostać niezauważona. Jednak gdy to bloger czy video bloger odnosi się krytycznie do marki, również mięsnej, jego działanie może mieć ogromny wpływ na jej wizerunek i wyniki sprzedaży - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee.
Krytyczna opinia influencera może mieć ogromny wpływ na wyniki sprzedaży
Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee. Fot. materiały prasowe

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Patrycja Ogrodnik przypomina, że dla każdego, kto prowadzi działania komunikacyjne, ważną lekcją jest sytuacja, która miała miejsce na polskim rynku i której głównym bohaterem był jeden z najbardziej znanych blogerów kulinarnych.

- Podzielił się on z marką swoją opinią na temat produkowanego przez nią mięsa na tatar. Marka ta zamiast zareagować na wpis popełniła ogromny błąd – nie dość, że nie odpisała na post to jeszcze go usunęła, co zostało oczywiście szeroko skomentowane i ocenione, uderzając przy okazji w jej wizerunek. A całej sytuacji dałoby się uniknąć na przykład dzięki sprawdzeniu kim dokładnie jest autor opinii i wykorzystaniu komunikacji ommnichannelowej - dodaje.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (2)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ludź 2018-06-06 09:53:42

    Brutalnie mówiąc to nikt inny jak szantażysta ubierające w ciekawą definicję swoją działalność. Zasadniczo należy szanować należy bezinteresowne i rzeczowe opinie klientów - nawet te krytyczne. Ale jeżeli mamy do czynienia z opiniami, których treść jest zależna od gratyfikacji (bądź jej odmowy) dla osoby taką opinię głosząca w mediach społecznościowych, to możemy mówić o tym, jak o pewnej formie szantażu czy pasożytnictwa. Marki unikają walki z tego typu działalnością, gdyż same tracą wizerunkowo - a influencer zasadniczo anonimowy nie traci na tym nic.

    Odpowiedz
  • hodża nasredin 2018-06-07 09:15:11

    Inluencer - bardzo fajna i trafna ksywka. Nie oznacza ona wcale chorego na grypę ale kogoś kto może zarazić. Nierzadko zdarza się, że skutki grypy bywają śmiertelne.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!