Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Kulikowski: Najbliższe miesiące mogą być prawdziwą burzą dla polskiego drobiarstwa

- Jeżeli czarny scenariusz dla branży się spełni to drobiarstwo w Polsce nie zniknie, ale będzie o 50-60 proc. mniejsze i ukierunkowane na samozaopatrzenie rynku wewnętrznego. Pewnie można wyobrazić sobie kraj bez naszej branży, pytanie czy to będzie dobre dla naszego społeczeństwa - mówił Piotr Kulikowski, prezes Indykpolu i Krajowej Rady Drobiarstwa-Izby Gospodarczej podczas konferencji prasowej KRD-IG w Otwocku.

Kulikowski: Najbliższe miesiące mogą być prawdziwą burzą dla polskiego drobiarstwa
Piotr Kulikowski, prezes KRD-IG wskazuje, że branża znalazła się w obliczu splotu kilku niekorzystnych okoliczności. fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 30-09-2020, 11:58

W ocenie Piotra Kulikowskiego najbliższe miesiące dla drobiarstwa mogą być prawdziwą burzą.

- Nastąpiła kumulacja wielu pojedynczych zdarzeń, z których każde jest negatywne dla rozwoju, a nawet egzystencji naszej branży. Dzisiaj jesteśmy jako kraj dużym producentem, który 50 proc. drobiu zużywa na potrzeby własne, a drugą połowę eksportuje. Jesteśmy na to skazani. Branża drobiarska to 65 tys. miejsc pracy, kilkadziesiąt tysięcy obiektów, od których płacimy podatek od nieruchomości i 25 mld zł przychodu branży, z czego połowa pochodzi z eksportu - mówi.

W ocenie prezesa KRD-IG w czarnym scenariuszu, gdyby branża zniknęła, wygeneruje to deficyt na poziomie 45 mld zł.

- Pamiętajmy, że każda złotówka w finalnym produkcie okupiona jest drugą złotówką w postaci piskląt, które ktoś produkuje, usług weterynaryjnych, transportu, składników do pasz, opakowań, przypraw. Z każdej z tych złotówek państwo odnosi określone korzyści finansowe - dodał.

Kulikowski wskazuje, że rok 2020 jest dla polskiego drobiarstwa pasmem nieszczęść.

- Na niektóre zdarzenia nie mieliśmy wpływu, jak ptasia grypa na przełomie 2019/20, która spowodowała, że uciął się nam eksport do krajów trzecich. Po sześciu miesiącach mozolnie to odbudowujemy. W międzyczasie Covid-19 zaburzył całkowicie nasz eksport do UE. To zdarzenia, na które branża nie mogła być przygotowana. Z nimi jakoś byśmy sobie poradzili, ale obecnie nakładają się na to problemy z ustawodawstwem, czyli takie, na które jako kraj mamy wpływ. Wdrażanie "piątki dla zwierząt" to świadomy wybór władz polskich - dodał.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

INDIndykpol SA

więcej informacji:

Piotr Kulikowski RSS ALERT    /    Indykpol RSS ALERT    /    KRD-IG RSS ALERT    /    Krajowa Rada Drobiarstwa RSS ALERT    /    ubój religijny RSS ALERT    /    ubój rytualny RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    eksport drobiu RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Mirosław 2020-10-01 10:51:46
    Branża od lat idzie tą samą drogą - maksymalizacja produkcji, bo "się sprzeda", brak strategicznego podejścia do dyferencjacji produktowej, brak - poza bardzo skromnymi próbami - budowania marek, komunikacji z konsumentami. Zostaje polska specjalność - konkurowanie ceną.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.4.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!