Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Marine Harvest notuje spadek zysku

W pierwszym kwartale roku Marine Harvest, właściciel polskiego Morpolu, wypracował zysk operacyjny w wysokości 932 mln koron norweskich (NOK). W analogicznym okresie roku poprzedniego grupa osiągnęła zysk na poziomie 970 mln NOK. Całkowite przychody wyniosły 5,65 mld NOK.

Marine Harvest notuje spadek zysku
Fot. Marine Harvest

W stosunku do ostatniego kwartału 2014 roku zanotowano spadek EBIT o blisko 100 mln NOK – z 1,032 mld NOK. Całkowita wielkość produkcji wyniosła 83,4 tys. ton (74,5 w roku Q1 2014).

Władze grupy przyznają, że dobre wyniki udało się osiągnąć przede wszystkim dzięki sytuacji na rynku norweskim oraz kanadyjskim. Wciąż duże problemy spotykane są na rynkach amerykańskich.

Największym rynkiem Marine Harvest pozostaje Europa (bez Rosji), gdzie trafia 71 proc. produkcji. Na pozostałych miejscach znajdują się obie Ameryki (19 proc.) oraz Azja (9 proc.).

Pod koniec 2014 roku Marine Harvest jako pierwsza w historii spółka z branży przetwórstwa rybnego zadebiutowała na nowojorskiej giełdzie NYSE. Marine Harvest posiada farmy łososia w 19 krajach, m.in. w Norwegii, Szkocji, Kanadzie, Chile, USA i Irlandii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Morpol RSS ALERT    /    Marine Harvest RSS ALERT    /    łosoś RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb RSS ALERT    /    wyniki Marine Harvest RSS ALERT    /    łosoś atlantycki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!