Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Marine Harvest znacząco zwiększa przychody ze sprzedaży. Duży spadek EBIT

Marine Harvest, właściciel Morpolu, odnotował znaczący wzrost przychodów. W czwartym kwartale 2015 roku wyniosły one 8,060 mld koron norweskich (NOK), wobec 6,863 mld NOK przed rokiem. EBIT spadł z 1,032 mld NOK, do 837 mln NOK.

Marine Harvest znacząco zwiększa przychody ze sprzedaży. Duży spadek EBIT
fot. Fotolia

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 17-02-2016, 10:20

Całkowita objętość zbiorów wyniosła 110 551 ton ( w analogicznym okresie przed rokiem 105 122 ton). Prognozy zbiorów na roku 2016 wynoszą 436 tys. ton, to jest o 4 tys. ton mniej niż podawano wcześniej.

W przypadku łososia pochodzenia norweskiego EBIT w przeliczeniu na kilogram wyniósł 12,14 NOK (12,59 rok wcześniej), a kanadyjskiego 3,32 NOK (3,69). W przypadku pozostałych wyniki były dużo gorsze - łosoś pochodzenia chilijskiego - 12,28 (0,35), a szkockiego -2,10 (-3,42). Liczby te obejmują zarówno sprzedaż, jak i marketing. 

MH Consumer Products odnotował EBIT w wysokości 89 mln NOK, w porównaniu do 117 mln NOK w czwartym kwartale 2014 roku. 

MH Feed odnotował wzrost EBIT z 61 mln do 74 mln NOK.

- Jestem bardzo zadowolony z wyników Marine Harvest Fish Feed. Dążymy do rozszerzenia naszej działalności w nowej fabryce paszowej w Szkocji - powiedział szef Marine Harvest Alf-Helge Aarskog.

Jak dodał problemem pozostają wysokie koszty produkcji we wszystkich regionach, jednak działania firmy przynoszą dobre rezultaty, nawet przy wysokich kosztach związanych z łagodzeniem skutków występowania wszy morskich. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Alf-Helge Aarskog RSS ALERT    /    Marine Harvest RSS ALERT    /    Morpol RSS ALERT    /    łosoś RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.97.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!