Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Menedżer Biedronki: Polacy nie zwracają uwagi na pochodzenie i producentów ryb

- Podstawowym kryterium przy zakupie ryb są dla Polaków świeżość i jakość produktów. Z kolei najmniej istotne dla konsumentów są nazwa producenta, dostawcy i pochodzenie samej ryby - mówił Łukasz Żmudziński, starszy menedżer ds. jakości produktów świeżych w sieci Biedronka podczas konferencji Stowarzyszenia Producentów Ryb Łososiowatych.

Menedżer Biedronki: Polacy nie zwracają uwagi na pochodzenie i producentów ryb
fot. shutterstock

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 31-01-2020, 10:00

Łukasz Żmudziński wskazał, że najbardziej popularne ryby wśród konsumentów Biedronki to łosoś, dorsz, makrela, pstrąg, śledź, a następnie dostępny sezonowo karp.

- Pstrąg jest numerem dwa pod względem wolumenu sprzedaży. W stałej ofercie mamy zarówno pstrąga tęczowego łososiowego (filet), tęczowego łososiowego patroszonego oraz pstrąga tęczowego łososiowego w porcji rodzinnej, który jest naszą odpowiedzią na niedziele niehandlowe - dodaje.

Przedstawiciel Jeronimo Martins poinformował, że ciąg logistyczny pstrąga od wyłowienia do dostarczenia do sklepu trwa średnio 24 godziny.

- Po połowie i transporcie do zakładu produkcyjnego, nasi pracownicy z sekcji kontroli jakości przeprowadzają inspekcje zgodności z naszymi standardami co dwa tygodnie, a także niezapowiedziane kontrole. Tak więc firmy nie mają z nami tak łatwo, ale wszystko ma to na celu zagwarantowanie odpowiedniej jakości produktu finalnego, który oferujemy naszym klientom. Zakresy temperaturowe na każdym etapie procesu logistycznego wynoszą zawsze od zera do 3 stopni Celsjusza - dodał.

Żmudziński wyjaśnił także na czym polega pakowanie ryb w systemie MAP.

- To tak jakbyśmy złapali powietrze i wtłoczyli do opakowania, ale z inną proporcją gazów - taką, która zapewni właściwą jakość produktu. Termin przydatności do spożycia naszych ryb to średnio 10 dni. Tak zapakowana ryba jest gotowa do wysyłki. Nasze centra dystrybucyjne to niezależne jednostki, które mają własne systemy kontroli. Po pierwsze, weryfikują czy produkt jest szczelnie i właściwie zapakowany, następnie ma miejsce ocena sensoryczna i wizualna surowca. Zbieramy także próby przechowalnicze, które przechowujemy do końca terminu przydatności do spożycia żeby zbadać co może dziać się z produktem w tym czasie. Następnie ryba trafia do sklepów - dodał.

Na co zwracają uwagę konsumenci Biedronki w przypadku ryb?

- Podstawowym kryterium przy zakupie ryb są dla Polaków świeżość i jakość produktów. Z kolei najmniej istotne dla konsumentów są nazwa producenta, dostawcy i pochodzenie samej ryby. Dlatego chcemy się skupić na przekazywaniu informacji o naszych zaufanych producentach, aby klient zdawał sobie sprawę. Obecnie spożycie ryb w Polsce wynosi ok. 12,5 kg na osobę. Wcześniej Polacy chętniej sięgali po rybę mrożoną. Potem pojawiły się nowe technologie np. MAP, co umożliwiło większą dostępność produktu świeżego i dziś to ryby świeże są sprzedażowym numerem jeden zdecydowanie wyprzedzając mrożone - przyznał.

Żmudziński wskazuje, że bardzo ważną rolę dla konsumenta ryb odgrywa opakowanie.

- Odpowiednie opakowanie buduje wizerunek i zaufanie produktu do konsumentów. Cały czas rozszerzamy nasz asortyment ryb, który liczy dziś ok. 70 indeksów. Pstrąg jednym ze strategicznych produktów w tym dziale. Zauważamy, że w sezonie grillowym jego sprzedaż rośnie w stosunku do pozostałych ryb - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    Łukasz Żmudziński RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    ryby 2020 RSS ALERT    /    pstrąg RSS ALERT    /    spożycie ryb RSS ALERT    /    spożycie ryb w Polsce RSS ALERT    /    MAP RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Karp 2020-01-31 12:35:46
    A jak wygląda kontrola temperatur przewożonej ryby? Dalej polegacie na wydruku z drukarki termicznej?
    • Pstrag 2020-01-31 19:03:12
      Jak kiedyś pracowałem w Centrum w dziale logistyki to widziałem jak się tam dwoili i troili przy dostawie ryb. Termometry, wydruki i inne kwestie. Cały czas mam ten obraz w głowie jak myślę o rybie. Szczerze to pstrąga lubię i jeszcze się nie zawiodłem jeżeli chodzi o Biedre.
      • olaf 2020-02-08 10:12:29
        Fajne lizodupstwo...
  • płotka 2020-02-10 08:31:57
    no gratulacje :) 24 godziny od połowu do sklepu dla świeżej ryby z Włoch. Pan manager pominął szczegół że ryby są głęboko mrożone następnie, odmrażane porcjowane i tak mamy świeżą rybkę w Biedry ladzie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.233.2
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!