Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Branża mięsna stawia na bezpieczeństwo pracowników i utrzymanie produkcji

Choć sytuacja związana z obecnością koronawirusa w Polsce wciąż jest rozwojowa, branża mięsna działa stabilnie. Zakłady zwiększają produkcję, wprowadzają dodatkowe środki bezpieczeństwa i przygotowują się na czarne scenariusze. Podsumowujemy najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w branżach drobiarskiej, wieprzowej, wołowej i sektorze jaj.

Branża mięsna stawia na bezpieczeństwo pracowników i utrzymanie produkcji
mięso na wtorek
Branża mięsna szykuje się na najgorsze scenariusze związane z epidemią koronawirusa, fot. BPG

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 23-03-2020, 13:31

Pierwsze dwa tygodnie obecności koronawirusa w Polsce doszczętnie wyczyściły sklepowe półki z konserw, pasztetów i dań gotowych w słoikach. O tym jak wzmożony popyt odbierali producenci operujący w tych kategoriach pisaliśmy w ramach "Mięsa na wtorek" tydzień temu.

Dziś obawy branży budzi przede wszystkim kwestia utrzymania produkcji w kontekście zagrożenia epidemiologicznego, mniejszej dostępności pracowników czy trudności w logistyce:

Drób - Skąd te ceny?

W ocenie Krajowej Rady Drobiarstwa-Izby Gospodarczej dla producentów kluczowe jest obecnie utrzymanie ciągłości produkcji i zapewnienie dostaw żywności na rynek.

- Jako organizacja branżowa pragniemy zwrócić uwagę, że większość pracowników zakładów produkujących mięso i produkty drobiowe nie może przejść w tryb pracy zdalnej. Nie pozwala im na to charakter wykonywanej pracy. Zapewniamy jednak, że zakłady drobiarskie podjęły szereg działań profilaktycznych, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa pracy tych osób - napisała w oświadczeniu KRD-IG.

KRD-IG odniosła się także do obserwowanego w handlu wzrostu cen mięsa drobiowego.

- Problemy związane z dostępnością pracowników czy zakłóceniami w transporcie, w szczególności międzynarodowym, nie uzasadniają wysokich podwyżek cen żywności dla konsumentów. Jako branża pragniemy zaapelować do dystrybutorów o pełną transparentność i prezentowanie cen, po jakich odbierają towar od producentów. Dzięki temu wszyscy będziemy mogli zobaczyć różnicę między ceną, jaką płaci klient w sklepie, a ceną jaką otrzymuje producent - czytamy w komunikacie Rady.

Jak napisał w oświadczeniu Piotr Lisiecki, prezes Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz, obserwowany w części sklepów spożywczych wzrost cen mięsa drobiowego nie wynika z podniesienia cen hurtowych w zakładach drobiarskich.

więcej informacji:

Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    drób 2020 RSS ALERT    /    wieprzowina 2020 RSS ALERT    /    wołowina 2020 RSS ALERT    /    jaja 2020 RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Sebastian 2020-03-24 20:48:50
    Pan prezes to lubi pożartować, cena tuszki w ubojniach w 2 dni wzrosła o około 60 procent i szkaluje dystrybutorów. Super...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.86.175.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!