Mięso na wtorek: Czy ZM Henryk Kania znajdą inwestora?
Zakłady Mięsne Henryk Kania - jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w polskiej branży mięsnej rozważają możliwość pozyskania inwestora. Eksperci są zgodni - firmą o takiej pozycji rynkowej zainteresują się raczej duzi gracze z branży dysponujący międzynarodowym kapitałem.

W połowie lutego zarząd Henryk Kania SA poinformował o przyjęciu uchwały dotyczącej rozpoczęcia procedury wyboru doradcy w procesie potencjalnego pozyskania istotnego lub strategicznego inwestora. Chodzi o zbadanie możliwości dokonania strategicznych zmian struktury bilansu lub struktury własnościowej spółki. Zarząd spółki zakłada, że w wyniku wspomnianego procesu może, lecz nie musi, podjąć decyzję o podjęciu działań w celu pozyskania znaczącego inwestora - branżowego lub private equity. Jak czytamy w komunikacie, uchwała została przyjęta w związku z obserwowanym wzmożonym zainteresowaniem spółką ze strony potencjalnych istotnych i strategicznych inwestorów.
Disney w plasterkach
Zakłady Mięsne Henryk Kania zakończyły pierwsze III kwartały 2018 roku sumą 855,5 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 1,072 mld zł po III kwartałach 2017 r. W III kwartałach 2018 r. spółka zanotowała 34,6 mln zł zysku netto wobec 34,9 mln zł w analogicznym okresie 2017 r.
W 2018 r. ZM Kania mocno rozwijały portfolio produktowe, w szczególności o produkty dla dzieci we współpracy z marką Disney, mięsne przekąski, nowe smaki kabanosów pod marką Henryk Kania Maestro, a także kolejne produkty plastrowane.
- Oba segmenty będą w dalszym ciągu intensywnie rozwijane i w najbliższych miesiącach spodziewać się należy kolejnych nowości asortymentowych. Planujemy także kontynuowanie poszerzania dotychczasowych kanałów sprzedaży oraz rozwój trwających współprac cobrandingowych i pozyskanie kolejnych partnerów do wspólnych działań handlowo-marketingowych - mówi Dominika Rąba, wiceprezes ZM Henryk Kania S.A.
Przyciąganie marką
W ocenie analityków głównymi atutami ZM Henryk Kania w poszukiwaniu inwestora będą: silna, rozpoznawalna marka oraz bogata oferta produktowa skierowana do klienta detalicznego.
- W mojej ocenie ZM Henryk Kania mają duży potencjał dla potencjalnych inwestorów, w szczególności ze względu na bardzo rozpoznawalną markę, która byłaby niewątpliwie ciekawym dodatkiem do portfolio każdego z branżowych graczy - mówi Łukasz Targoszyński, adwokat w warszawskim biurze kancelarii Baker McKenzie.
SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW
KANKANIA |
Kurs: 0.1060 PLN
Zmiana: 0.0250(30.86%)
Aktualizacja: 01:10:2019
|

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.