Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Mispol rozważa budowę nowej fabryki w Czechach. W 2010 r. spółka chce mieć zysk netto

Mispol rozważa inwestycję w Czechach, gdzie może wybudować nowy zakład produkujący karmę dla zwierząt. Spółka podejmie decyzję w tej sprawie w drugiej połowie 2010 roku. W całym 2009 roku grupa Mispolu jeszcze zanotuje stratę na poziomie netto, natomiast na 2010 rok planowany jest zysk oraz wzrost sprzedaży.

Mispol rozważa budowę nowej fabryki w Czechach. W 2010 r. spółka chce mieć zysk netto

Autor: PAP
Data: 15-12-2009, 20:48

Rozważamy nową inwestycję w Czechach i podniesienie mocy produkcyjnych w karmie mokrej poprzez wybudowanie nowego zakładu produkcyjnego. Inwestycja potrwałaby 2,5-3 lata. Decyzję podejmiemy w drugiej połowie przyszłego roku" - powiedziała w wywiadzie dla PAP prezes Mispolu Mirosława Achinger.

"Jednocześnie modernizujemy istniejący zakład, tak aby zoptymalizować wykorzystanie istniejących mocy produkcyjnych" - dodała.

Prezes nie powiedziała, jaki byłby koszt tej inwestycji. Niewykluczone, że źródłem finansowania byłby kredyt bankowy.

Zdaniem Achinger, rynek pet-food cały czas ma szanse rosnąć, szczególnie w Polsce, dlatego spółka zamierza traktować ten segment jako jeden z kluczowych.

"Rynek czeski może się w niedługo nasycić, ale rynek polski przez następne 10 lat ma potencjał wzrostu" - powiedziała.

"Segment pet-food będzie w naszej strategii jednym z kluczowych segmentów" - dodała.

Mispol sprzedaje głównie karmę dla zwierząt pod markami sieci, produkty markowe to obecnie około 10 proc. sprzedaży grupy w tym segmencie.

Wartość całego rynku pet-food w Polsce oceniana jest na 1,2 mld zł. Produkty sprzedawane pod markami sieci handlowych to około 40 proc. tego rynku. Spółka ocenia, że jest znaczącym graczem w tym segmencie.

"Długoterminowo chcemy być liderem na rynku produktów sprzedawanych pod markami sieci. Myślimy też o zwiększeniu udziału karmy sprzedawanej pod markami Mispolu - +Bono+ i +Tropi+" - powiedziała prezes.

"Obecnie analizujemy rynek produktów markowych, jaki ma on potencjał wzrostu. Być może w przyszłym roku udział naszych marek w sprzedaży pet-food Grupy wzrośnie do 15 proc." - dodała.

W trzecim kwartale 2009 roku sprzedaż Mispolu w segmencie pet-food wyniosła 30,3 mln zł i była wyższa rok do roku o 49 proc. Natomiast po trzech kwartałach sprzedaż ta wyniosła około 83 mln zł.

Mispol w segmencie pet-food chce się rozwijać organicznie i na razie nie planuje akwizycji. Spółka nie wyklucza natomiast w przyszłości przejęć w innych segmentach, choć podkreśla, że żadne rozmowy na ten temat nie toczą się i temat akwizycji jest odsuwany na później.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mispol SA RSS ALERT    /    Czechy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.79.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!