Mispol wyda do roku 2012 na inwestycje ok. 22 mln zł
Mispol planuje w 2010 roku wydać około 7 mln zł, w tym 5 mln zł na zwiększenie mocy produkcyjnych w zakładzie w czeskich Hermanicach. W latach 2011-2013 na inwestycje rzeczowe wyda kolejne 15 mln zł. Spółka docelowo chce osiągnąć 25 proc. wartościowego udziału w rynku konserw i pasztetów oraz 10 proc. udziałów w rynku pet food.
Mispol przedstawił na środowej konferencji podstawowe założenia strategii na lata 2010-2013. Spółka zamierza koncentrować się na segmencie "pasztety, konserwy, smarowidła" (PKS) oraz na rozwoju w segmencie pet food (PF) na rynku private labels. Spółka rozważy sprzedaż części lub całości aktywów w segmentach dań gotowych (DG) oraz przetworów (PRZ), skupionych w spółce Agrovita.
"Chcielibyśmy osiągnąć do roku 2013 minimum 25 proc. wartościowego udziału w rynku PKS oraz osiągnąć rentowność netto w tym segmencie na poziomie minimum 3,5 proc." - powiedziała Mirosława Achinger, prezes Mispolu.
"Natomiast w segmencie pet food chcemy mieć docelowo minimum 10 proc. udziału, licząc wartościowo, oraz co najmniej 3 proc. rentowności netto" - dodała.
Według szacunków Mispolu, obecnie spółka posiada poniżej 10 proc. udziałów w segmencie PKS, a w segmencie PF spółka ma, licząc wartościowo, 6,5 proc. udziału i, licząc ilościowo, ponad 10 proc. udziału.
"Oceniamy, że wzrost udziałów wartościowych do 10 proc. w segmencie PF jest do osiągnięcia tylko dzięki rozwojowi organicznemu. Gdyby jednak okazało się, że możemy ten proces przyspieszyć poprzez konsolidację rynku, będziemy rozważać taką drogę" - powiedziała Achinger.
"Docelowo widzimy potrzebę poszukiwania możliwości konsolidacji na tym rynku w Polsce i nie tylko" - dodała.
Mispol ocenia, że wartość rynku pet food w Polsce wyniosła w 2009 roku 1,3 mld zł, a wartość rynku konserw i pasztetów - łącznie 652 mln zł.
Spółka chce zwiększać udziały w rynku PKS dzięki inwestycjom w budowanie marki.
"Działania zostały rozpoczęte, pierwsze efekty będą widoczne w drugim półroczu. Będziemy także intensywnie pracować nad dystrybucją, która jest naszą słabą stroną" - powiedziała Achinger.
Mispol chce w drugiej połowie roku przeznaczyć na marketing równowartość 4 proc. przychodów ze sprzedaży produktów markowych z segmentu PKS. Spółka rozważa w tym segmencie inwestycję w jedną z istniejących marek lub kreację nowej marki.
