Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Mispol wyda do roku 2012 na inwestycje ok. 22 mln zł

Mispol planuje w 2010 roku wydać około 7 mln zł, w tym 5 mln zł na zwiększenie mocy produkcyjnych w zakładzie w czeskich Hermanicach. W latach 2011-2013 na inwestycje rzeczowe wyda kolejne 15 mln zł. Spółka docelowo chce osiągnąć 25 proc. wartościowego udziału w rynku konserw i pasztetów oraz 10 proc. udziałów w rynku pet food.


Autor: PAP
Data: 19-05-2010, 22:14

Mispol przedstawił na środowej konferencji podstawowe założenia strategii na lata 2010-2013. Spółka zamierza koncentrować się na segmencie "pasztety, konserwy, smarowidła" (PKS) oraz na rozwoju w segmencie pet food (PF) na rynku private labels. Spółka rozważy sprzedaż części lub całości aktywów w segmentach dań gotowych (DG) oraz przetworów (PRZ), skupionych w spółce Agrovita.

"Chcielibyśmy osiągnąć do roku 2013 minimum 25 proc. wartościowego udziału w rynku PKS oraz osiągnąć rentowność netto w tym segmencie na poziomie minimum 3,5 proc." - powiedziała Mirosława Achinger, prezes Mispolu.

"Natomiast w segmencie pet food chcemy mieć docelowo minimum 10 proc. udziału, licząc wartościowo, oraz co najmniej 3 proc. rentowności netto" - dodała.

Według szacunków Mispolu, obecnie spółka posiada poniżej 10 proc. udziałów w segmencie PKS, a w segmencie PF spółka ma, licząc wartościowo, 6,5 proc. udziału i, licząc ilościowo, ponad 10 proc. udziału.

"Oceniamy, że wzrost udziałów wartościowych do 10 proc. w segmencie PF jest do osiągnięcia tylko dzięki rozwojowi organicznemu. Gdyby jednak okazało się, że możemy ten proces przyspieszyć poprzez konsolidację rynku, będziemy rozważać taką drogę" - powiedziała Achinger.
"Docelowo widzimy potrzebę poszukiwania możliwości konsolidacji na tym rynku w Polsce i nie tylko" - dodała.

Mispol ocenia, że wartość rynku pet food w Polsce wyniosła w 2009 roku 1,3 mld zł, a wartość rynku konserw i pasztetów - łącznie 652 mln zł.
Spółka chce zwiększać udziały w rynku PKS dzięki inwestycjom w budowanie marki.

"Działania zostały rozpoczęte, pierwsze efekty będą widoczne w drugim półroczu. Będziemy także intensywnie pracować nad dystrybucją, która jest naszą słabą stroną" - powiedziała Achinger.

Mispol chce w drugiej połowie roku przeznaczyć na marketing równowartość 4 proc. przychodów ze sprzedaży produktów markowych z segmentu PKS. Spółka rozważa w tym segmencie inwestycję w jedną z istniejących marek lub kreację nowej marki.

więcej informacji:

Mirosława Achinger RSS ALERT    /    Mispol SA RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.11.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!