Młodzi konsumenci napędzają popyt na mięso z kurczaka
- Autor: informacja prasowa
- Data: 07-11-2018, 09:08

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
W 2017 roku, po raz pierwszy w historii, drób okazał się najbardziej popularnym rodzajem mięsa na świecie, wyprzedzając wieprzowinę. Jak wynika z badania preferencji żywieniowych przeprowadzonego przez Biostat na zlecenie SuperDrob S.A., również Polacy najchętniej sięgają po mięso drobiowe. Na wybór kurczaka wskazuje dwie trzecie badanych.
Wieprzowinę, która jeszcze do niedawna królowała w naszych koszykach zakupowych, dziś jako pierwszy wybór wskazuje niespełna jedna czwarta badanych (23,5 proc.). Wołowinę i indyka wybiera z kolei co dwudziesty badany (po 5 proc.). Za dominującą pozycję kurczaka na polskich stołach odpowiadają przede wszystkim wybory młodych – w grupie wiekowej 18-29 lat, ponad 82 proc. badanych wskazało ten rodzaj mięsa, jako najczęściej wybierany. Również w pokoleniu trzydziestolatków kurczak cieszy się największym powodzeniem, osiągając dwie trzecie wskazań. Nawet w grupie wiekowej 50+ kurczak pozostaje najbardziej popularnym mięsem, choć widać tu nadal mocne przyzwyczajenie do mięsa wieprzowego (36 proc. wskazań).
komentarze (0)