• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Mocny wzrost handlu mięsem w I kw. (analiza)

Pogłowie trzody w Polsce rośnie. Według najnowszych danych GUS, pogłowie w marcu 2018 r. było o 6,5% większe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najbardziej wzrosło pogłowie tuczników – o 9,1%, prosiąt o wadze do 20 kg – o 5,5% oraz warchlaków o wadze od 20 kg do 50 kg – o 4,8%. W dużo mniejszym stopniu wzrosło pogłowie loch –prośnych wzrosło o 0,8% a loch ogółem zwiększyło się o 2,2% - podaje Łukasz Czech, analityk rynków rolnych BGŻ BNP Paribas.
  • Autor: Bank BGŻ BNP Paribas
  • Data: 22-05-2018, 11:41
Mocny wzrost handlu mięsem w I kw. (analiza)
fot. pexels.com

Wzrósł również import żywej trzody, który według danych MRIRW, w ujęciu wagowym był w pierwszych  trzech miesiącach 2018 r. większy o 4,6%, w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wzrost importu mięsa wieprzowego był jeszcze większy, bo o 16% w ujęciu wolumenowym. Największa dynamika wzrostu importu dotyczyła mięsa z Niemiec (11%), Belgii (19%), Danii (20%) i Hiszpanii (12%). Import z Holandii pozostał na podobnym poziomie. Eksport wieprzowiny wzrósł nieznacznie, o 2,8%.

- Co ciekawe, Stany Zjednoczone zostały pierwszym odbiorcą polskiej wieprzowiny zarówno w ujęciu wolumenowym jak i wartościowym. Wieprzowina eksportowana do tego kraju wyróżnia się znacznie wyższą ceną – przeciętnie 1 kg wieprzowiny wyeksportowanej do Stanów Zjednoczonych kosztował 2,63€, podczas gdy przeciętna cena wieprzowiny przeznaczonej na eksport wynosiła  1,84€ za kg. Dla porównania przeciętna cena wieprzowiny importowanej wyniosła 1,90€ za kg - dodaje Łukasz Czech.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak tłumaczy, polski eksport prezentuje dużo lepsze wyniki w przypadku drobiu. Według danych MRiRW eksport ten w I kwartale 2018 r. wzrósł o 12,5% rok do roku. Jest to lepszy wynik, niż w całym 2017 r. kiedy według danych Eurostatu eksport drobiu z Polski wzrósł o 8%. Eksport drobiu zwiększył się do wszystkich dotychczasowych głównych partnerów handlowych oprócz Francji, Węgier, Bułgarii i Rumunii. Eksport do tych krajów zmniejszył się po około 9%. Największy wzrost odnotowano w przypadku kluczowych partnerów handlowych – Niemiec  (o 21%), Wielkiej Brytanii (o 18%), Holandii (o 11%), Hiszpanii (o 22%) i Belgii (o 16%). Wpisuje się to w długoterminowy trend, w którym rosnąca konsumpcja drobiu w krajach Europy Zachodniej jest zaspokajana przez produkcję w Europie Środkowej i Wschodniej.

- Pozytywne sygnały dla polskiego sektora mięsnego mogą również popłynąć z Chin – w ubiegłym tygodniu odbyła się wizyta Komisarza UE ds. Rolnictwa Phila Hogana wraz z reprezentantami różnych sektorów rolnych przy okazji największych chińskich targów żywności SIAL. Duże nadzieje pokładane są w praktycznym wznowieniu eksportu wołowiny oraz drobiu do Państwa Środka - podsumowuje ekspert Banku BGŻ BNP Paribas.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Tom 2018-05-25 09:47:20

    cóż, ze pogłowie rośnie. to przedewszystkim import warchlaka z danii i niemiec. stailiśmy się jedną wielką fermą tuczu dla zachodnich świń. niedługo zapomnimy co to polska locha.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!