Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Mysław powalczy o zwiększenie rozpoznawalności marki

Do obrotu na NewConnect trafiły akcje Zakładów Mięsnych Mysław. Teresa Jochemczyk, prezes spółki zapowiada, że najbliższym czasie jej firma skupi się na inwestycjach we wspieranie dystrybucji i sprzedaży, oraz intensyfikacji działań marketingowych.

Mysław powalczy o zwiększenie rozpoznawalności marki
Teresa Jochemczyk, prezes ZM Mysław (fot. portalspozywczy.pl)

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 30-07-2014, 14:09

Prezes spółki z Mysłowic podkreśla, że kluczowym czynnikiem dla rozwoju sprzedaży wyrobów z jej zakładu, jest wzrost rozpoznawalności marki Mysław wśród konsumentów. - Nasza strategia obejmuje jednak aktywność w różnych obszarach. Mamy ambitne plany, m.in. we wdrażaniu innowacji. Jedną z nich jest niedawno rozpoczęta produkcja wyrobów w nowej dla nas kategorii dań obiadowych, oczywiście z wykorzystaniem surowca mięsnego. Są to dania chłodzone, z datą ważności 30 dni. Smaczne i proste w przygotowaniu, mają szansę odnieść rynkowy sukces - ocenia Teresa Jochemczyk.

Jeśli chodzi o dystrybucję, ZM Mysław koncentrują się na współpracy z kanałem nowoczesnym, czyli dużymi ogólnopolskimi sieciami handlowymi. - Produkty z logo Mysław są już dostępne w Tesco, Polomarkecie, Auchan, Aldi, Kauflandzie, Eko, E.Leclerc i Delikatesach Centrum. Kanał nowoczesny jest dla naszej spółki efektywny, ponieważ klienci sieciowi posiadają magazyny centralne, co przekłada się na relatywnie niskie koszty transportu. Poza tym, sieci zamawiają duże partie towaru, w związku z czym jednostkowy koszt produkcji wyrobu automatycznie staje się niższy - wyjaśnia prezes spółki.

- Współpracujemy również z handlem tradycyjnym, który stanowi w tej chwili 27 proc. naszej dystrybucji. Chcemy rozwijać także ten obszar, ale głównie na rynkach położonych blisko zakładu w Mysłowicach. Wynika to z faktu, że koszt obsługi kanału tradycyjnego jest dla nas wyższy niż w przypadku kanału nowoczesnego - dodaje.

Wskazuje, że 3 proc. produkcji Mysława idzie na eksport, przede wszystkim do Węgier, Rumunii, Czech i Estonii. - Chcielibyśmy zwiększyć eksport i będą podejmowane starania w tym kierunku. Niemniej, trzeba liczyć się z tym, że to powolny proces - przyznaje Jochemczyk.

Na NewConnect trafiło 14,3 mln akcji Mysława. Spółka nie wyklucza kolejnych emisji. Ponadto, jej prezes zapowiada, że jeszcze w bieżącym roku zakłady z Mysłowic mogą zadebiutować na głównym ryku GPW. - Przygotowujemy się do wejścia na rynek główny GPW. Jeszcze w 2014 r. zamierzamy złożyć prospekt. Najprawdopodobniej będzie się to wiązało również z emisją publiczną. Na razie jest jednak za wcześnie, aby mówić o detalach. Aktualnie jesteśmy dopiero na etapie uzgadniania celów emisyjnych - zaznacza Jochemczyk. Tymczasem, na otwarciu w pierwszym dniu notowań kurs akcji spółki poszedł w dół, do 3,33 zł (spadek o 4,86 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Teresa Jochemczyk RSS ALERT    /    ZM Mysław RSS ALERT    /    debiut ZM Mysław RSS ALERT    /    ZM Mysław na NewConnect RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    branża mięsna a sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Zmysławiony 2014-07-31 08:19:31
    Zakład nie ma towaru - nie ma co sprzedać to żeby mieć pieniądze sprzeda siebie!
  • technolog przetworstwa rybnego 2014-07-31 12:18:42
    Nie jestem wprawdzie specjalista/technologiem od produkcji wyrobow miesnych, ale ..... ... rozpznawalnosc MARKI. Problem ten tyczy nie tylko tych zakladow ale i wszystkich zakladow produkujacych zywnosc i jei tylko. Najlepszym sposoben na \"zwiekszenie\" rozpoznawalnosci MARKI danego produktu jest przede wszystkim jego JAKOSC. To ona decyduje o tym czy dany produkt uplasuje sie narynku i cieszyc bedzie sie przychylnymi ocenami konsumenta a za tym powtornie przez niego rozpoznawany na polce markietu. O tym powinni zdawac sobie sprawe wszyscy producenci.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.38.214
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!