Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Na rynku mięsa jest miejsce zarówno na produkty tanie, jak i wyroby premium

Czasy, kiedy firmy mięsne konkurowały ze sobą wyłącznie na najniższej półce cenowej są już przeszłością. Obecnie producenci muszą oferować konsumentom cały wachlarz produktów, wśród których szczególnie istotną grupą są wyroby klasy premium - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.

Na rynku mięsa jest miejsce zarówno na produkty tanie, jak i wyroby premium
Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl)

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 04-12-2012, 11:55

Zdaniem eksperta, współczesny konsument oczekuje od produktów mięsnych nie tylko gwarancji dobrego smaku i jakości, ale także pewnych wartości dodanych. - Dlatego coraz większym powodzeniem cieszą się produkty z najwyższej półki. Ten segment istnieje w Polsce od stosunkowo niedawna, dlatego można zauważyć, że kategoria premium nie jest jeszcze u nas odpowiednio ustandaryzowana. Nie niesie ze sobą wartości stałych - zauważa Wiesław Różański. - W zależności od producenta, oznaczenie „premium" może oznaczać zupełnie różne klasy wyrobów. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku zakładów certyfikowanych w systemach jakości - zaznacza.

Certyfikat jakości gwarantuje klientom, że produkt, który wkładają do koszyka będzie miał zawsze te same parametry jakościowe. - Przykładem mogą być wyroby produkowane przez firmy mięsne, które zdecydowały się na wdrożenie systemu QAFP. W ich przypadku nie ma możliwości gry surowcem czy dodatkami, ponieważ cały łańcuch produkcji jest monitorowany. Produkt z logo QAFP ma wysoką, ale też zawsze powtarzalną jakość. Rynek to docenia - akcentuje prezes UPEMI. - Systemy jakości otwierają zakładom mięsnym nowe możliwości we wszystkich kanałach dystrybucji - dodaje.

Działania związane z rozwojem systemu QAFP trwają już od czterech lat. - Przez ten czas udało nam się zrobić naprawdę wiele. Wysiłki przełożyły się na zainteresowanie programem wśród producentów. W tej chwili certyfikujemy kolejne firmy, a kilkanaście następnych zgłosiło chęć uczestnictwa w QAFP. Menedżerowie zdają sobie sprawę, że jeśli konsumenci przyzwyczają się do określonej jakości mięsa i produktów z niego wytworzonych, to automatycznie ta jakość stanie się dużą przewagą konkurencyjną, również w czasie kryzysu - mówi Różański. - Znak systemu jakości oznacza dla przedsiębiorstwa także lepszą pozycję przy negocjacjach z sieciami handlowymi, które jeśli zdecydują się na wprowadzenie na sklepowe półki wyrób certyfikowany, powinny zaakceptować jego cenę - wskazuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

więcej informacji:

Wiesław Różański RSS ALERT    /    UPEMI RSS ALERT    /    QAFP RSS ALERT    /    systemy jakości RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    premium RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • mesjasz 2012-12-04 22:54:47
    Moderator: komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad forum. Prosimy o zachowanie kultury dyskusji.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.247.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!