Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Nadchodzi czas na bezmięsne produkty na półce wędlin

- Weganizm i wegetarianizm to moda, styl życia i pewna ideologia. Łagodniejszą odmianą, którą też niektórzy zaliczają do wegetarianizmu jest fleksiterianiz – mówi Magdalena Nowak dyrektor ds. marketingu REGIS.

Nadchodzi czas na bezmięsne produkty na półce wędlin
Fot. Shutterstock

Autor: RW,portalspozywczy.pl
Data: 19-02-2016, 13:07

Magdalena Nowak zauważa, że fleksiterianizm to ograniczenie spożywania mięsa i jego przetworów, ale również postawa związana ze spożywaniem mięs tylko okazjonalnie np. w święta, na przyjęciach czy w restauracjach.

- Fleksiterianizm czasami może wiązać się z okresem przejściowym wśród osób stawiających sobie za cel przejście na dietę. Jeśli chodzi o potencjał handlowy to najszersza grupa klientów. 12 proc. dorosłych Polaków uważa, że je mięsa za dużo a 9 proc. je mięso i jego przetwory tylko kilka razy w miesiącu. To między innymi jedna z przyczyn spadku spożycia przetworów mięsnych w Polsce – zauważa.

Jak dodaje jest wiele kategorii produktowych, którymi zainteresowana może być ta grupa osób, jedną z nich są produkty o charakterze wędlin wyprodukowane jednak bez mięsa.

- Skoro jednak produkty tego typu są w formie produktów mięsnych to potencjalni nabywcy wymagają by smak i odczucia podczas konsumpcji były takie same jak w przypadku spożycia produktów mięsnych. Tymczasem najczęściej wymieniane wady dostępnych produktów to właśnie słaby smak, ich konsystencja oraz rozbudowany skład chemiczny. A przecież chodzi o to by było zdrowo, lekko i naturalnie – tłumaczy Magdalena Nowak.

Zauważa przy tym, że motywacją do przejścia na wegetarianizm są w głównej mierze względy zdrowotne i etyczne.

- Ankietowani argumentują, że pożywienie roślinne magazynuje w sobie energię, a co za tym idzie lepsze samopoczucie. Jednocześnie są przekonani, że niejedzenie mięsa obniża poziom cholesterolu oraz eliminuje ciśnienie tętnicze – zaznacza dyrektor ds. marketingu REGIS.

Zdaniem ekspertki oferta na rynku polskim nie jest wystarczająco rozbudowana pod względem szerokości asortymentu jak i jego dostępności, co zresztą zostało skrytykowane przez samych klientów.

- Najczęściej kupowanymi produktami jest mleko sojowe, tofu, parówki, pasztety i kotlety sojowe. Na rynku jest tylko kilka marek i badani respondenci przyznają umiarkowane do nich przywiązanie. Związanie z kategorią jest relatywnie krótkie a częstotliwość zakupu niska – podkreśla Nowak. Dodaje przy tym, że wszystkie powyższe czynniki tworzą potencjał i czynią kategorię bardzo perspektywiczną, czego dowodzą przykłady z rynków ościennych oraz badania przeprowadzone przez Regis.

więcej informacji:

Magdalena Nowak RSS ALERT    /    Regis RSS ALERT    /    wędliny bezmięsne RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    Fleksiterianizm RSS ALERT    /    wędliny sojowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.167.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!