Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Nie będzie słonych rachunków za aferę solną

W pierwszej połowie marca media żyły kwestią podrabianej soli, która zamiast na drogi trafiała do firm spożywczych – a za ich pośrednictwem na stoły. Efektem ubocznym całej sprawy mogły być nie tylko trujące wędliny, kiełbasy i pieczywo, ale także skażony wizerunek polskiej branży spożywczej - czytamy w serwisie proto.pl.


Autor: proto.pl
Data: 04-04-2012, 12:49

Nie ma jednak podstaw do niepokoju, bo wszystkie badania sanepidu oraz inspekcji weterynaryjnej nie wykazały, że rodzima żywność może zagrażać konsumentom. Paradoksalnie, brak wzmożonych działań komunikacyjnych mógł wyjść producentom żywności na dobre - o ile mieli czyste sumienie. Jak zaznacza Agnieszka Bajur, partner w agencji Marketing & Communications Consultants, polityka komunikacyjna w wypadku afery solnej powinna była być raczej reaktywna w sytuacji, gdy firmy nie miały obaw, co do jakości sprzedawanej żywności. Proaktywne komunikowanie na ten temat mogło im raczej zaszkodzić, a nie pomóc - informuje proto.pl.

Czy sprzedaż brudnej soli skaziła wizerunek producentów żywności? Tomasz Mocarski z agencji QQF, której klienci pochodzą także z branży spożywczej, twierdzi, że mieliśmy do czynienia z „krótkotrwałym nadszarpnięciem wizerunku". Przypomina o tzw. aferze dioksynowej w Niemczech. Sprawa została szybko rozwiązana. Poza tym wizerunek polskiej żywności jest na tyle dobry, że nie dojdzie do jego pogorszenia. Konsumenci natomiast są dobrze chronieni na wypadek pojawienia się zatrutej żywności - czytamy w serwisie proto.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Mocarski RSS ALERT    /    QQF RSS ALERT    /    afera solna RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • oszukany 2012-04-05 11:53:14
    Nie wierzę wam. Czy własnym dzieciom i rodzicom też dawaliście taką sól i mówiliście, że nie jest groźna? Skoro sól nie jest groźna to dlaczego nie ma jej w sprzedaży.
  • xyz 2012-04-05 21:39:16
    Wiadomo ... Chodzi o kase ...
  • nedpolams@op.pl 2012-04-06 19:14:45
    Powyższy komentaż można skomentować tylko w jeden sposób , stek bzdór . Parę minut temu czytałem wywiad z ministrem rolonictwa , na temat exportu , i wygląda na to ministerstwo panuje nie tyko nad exportem ale i rynkiem wewnętrznym.Od 10 lat trwa proceder i może wszyscy w europie uwieża , że jakość wyrobów zdecydowanie poszła w górę ponieważ potrawy były bardziej ekologiczne. Niepoprawni optymiści.Tak budujemy marke polskiego produktu. A propos afery dioksynowej to trwało zdecydowanie krócej niż 10 lat. Opis zjawiska zawarty powyżej są to subiektywne oceny z krajowego poziomu , natomiast nikt nie zacytował konsekwencji i opini potencjalnych importerów produktów z zawrtościa tego badziewia . A konsekwencje jeżeli chodzi o export na rynek eropejski raczej jednoznaczne.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.208.73.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!