Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Nie tylko cena? Konsumenci chcą produktów wysokiej jakości

Zdaniem Bogusława Kowalskiego, prezesa Grupy Kapitałowej Graal, w ostatnich latach można zauważyć głęboką ewolucję rynku. Zmieniają się oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej szukają produktów bardzo dobrych jakościowo i niekoniecznie najtańszych. Firmy stają przed wyzwaniem, w jaki sposób zaspokoić rosnące oczekiwania konsumentów.

Nie tylko cena? Konsumenci chcą produktów wysokiej jakości
Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal. Fot. Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl

Autor: RW,portalspozywczy.pl
Data: 20-01-2016, 11:26

- Konsument nie oczekuje wcale najniższej ceny za produkt byle jaki. Chce raczej kupić produkt bardzo dobry jakościowo w przystępnej cenie – mówi Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal.

W kierunku łączenia wysokiej jakości oraz przystępnej ceny zmierzają praktycznie wszystkie firmy na rynku. Także Graal uczestniczy w tej tendencji, która jest przecież wywoływana przez rynek.

- Naturalnie nie może być tak, że cena jest najniższa a jakość najwyższa. Tych dwóch skrajności nie można połączyć. Zapewnienie wysokiej jakości produktu oraz atrakcyjnej ceny nie jest łatwe. Ma na to wpływ szereg czynników, a w przypadku Graala jest to wszystko to, co stanowi nasze przewagi konkurencyjne - podkreśla Kowalski. 

Pierwszym istotnym aspektem jest synergia w zakupach, która wynika ze skali działania GK Graal. Bogusław Kowalski podkreśla, że zarządzana przez niego firma jest w stanie uzyskiwać bardzo dobre ceny surowców, często niemożliwe do uzyskania przez konkurencję.

Drugim ważnym obszarem są technologie oraz dział badania i rozwoju.

- W ten obszar inwestujemy bardzo duże środki. Stale wprowadzamy nowości, szukamy nisz rynkowych. Konsument chciałby od czasu do czasu otrzymać coś nowego. Współcześni konsumenci szukają atrakcyjności, produktów które będą pewnym urozmaiceniem. Jest to oczywiście dla nas wyzwanie. Staramy się podążać za oczekiwaniami konsumentów, a nawet w pewnym stopniu je kreować, dlatego musimy znaczące środki przeznaczać na badania i funkcjonowanie działu rozwoju produktów - wyjaśnia Bogusław Kowalski. 

Podkreśla także, że Graal ma unikalną pozycję w branży rybnej ze względu na działanie w czterech głównych segmentach. 

- Posiadamy kilka firm, których działy technologii ze sobą współpracują. Wiedza uzyskana w jednym z działów jest automatycznie wykorzystywana w całej grupie. Wymiana doświadczeń pomiędzy technologami również wpływa na to, że możemy zachować bardzo dobrą jakość i przy tym obniżyć koszty produkcji - mówi prezes Graala.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

więcej informacji:

Graal RSS ALERT    /    Grupa Kapitałowa Graal RSS ALERT    /    Bogusław Kowalski RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb RSS ALERT    /    cena RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT    /    jakość RSS ALERT

KOMENTARZE (5)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

  • ccc 2016-01-21 09:32:12
    Czy wg tego portalu, nie ma w PL innych firm rybnych? Przeciez tych sposorowanych artykułów nie da się już czytać.
  • Ti 2016-01-21 10:02:30
    A ja chciałem Panu Pawłowi Pawłowskiemu pogratulować wspaniałej fotografii. Myślę, że ozdobi ona jego artystyczne portfolio i przyczyni się do wzrostu jego popularności w branży spożywczej. Wielkie dzieło w dobrym guście.
  • mer 2016-01-21 10:49:00
    pycha i zarozumiałość....
  • Techn. Przetw. Rybnego 2016-02-04 12:39:48
    Tak panie Kowalski, powtarza pan me slowa. Nie produkt tani a tym samym kiepski jakosciowo, a produkt DOBRY ale KORZYSTNY cenowo. Oto droga do sukcesu firmy. Skalada sie na nia rowniez w szerokim tego slowa pojeta penetracja rynku i wychodzenie na przeciw konsumentowi. On to przeciez decyduje o tym CZY BYC, CZY NIE BYC !!!. Nie konsument dla Grala a Grall DLA KONSUMENTA. Powiada p. Kowalski ulatwiony dostep i korzystny cenowo dostep do surowca. A wiec brawo, nic nie stoi na przeszkodzie aby firma rozwijala sie i oplywala w czarne liczby w bilansie. I niech mi tu na przyszlosc nie pojawiaja sie wypowiedzi p. Kowalskiego o jakis tam trudnosciach i innych przeszkodach w realizacji planow firmy. Majac tak doskonale przygotowane drogi do realizacji planow NIC nie stoi na przeszkodzie do ich wypelnienia. Wszystko jest ladnie i OK gdyby nie to male ALE, ale to tylko na marginesie i nie tyczy istoty gospodarki firmy. Osobiscie nie podobaja mi sie czasem zdjeci p. Kowalskiego ktory prezentuje sie na nich w komicznych pozach upodobniajac sie do szefa inststucji mafijnej czy tez odtwocow glownych rol w filmie „Man in Black” Moim skromnym zdaniem nie tylko wypowiedzi ale i rowniez prezencja maja ogromny wplyw na obraz firmy. Stare przyslowie mowi /a sa one madroscia narodu” : JAK CI WIDZA, TAK CIE PISZA !!! I wiele racji w tym jest !!!!
  • łaskawa 2016-02-05 00:58:19
    Panie Tech.Przetw.Rybnego zanim Pan pyskować zacznie prosze sie najpierw poprawnej formy nazwy firmy naumieć bo jeszcze ktoś z GRAALEM mógłby pomylić ;) pozdrawiam

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!